Svar på kommentar

andrea om Rakpermanent:

vissa säger att håret blir grymt slitet och går av, och att de behöver klippa av typ 10 cm. men du är den enda som säger att håret blev mjukt och lent och att du inte ångrade dig. vilken salong gick du till och gjorde detta?


Eftersom du inte lämnade någon mailadress så måste jag ju svara här :)

Det finns två olika sorters rakpermanent. Den gamla metoden sliter som sagt väldigt mycket på håret. Det är inte så många frisörer som gör den rakpermanenten jag gjorde eftersom man måste gå en dyr utbildning för att få göra den.

Men precis som jag skrev tidigare så blir håret super mjukt och lent. Jag har annars ganska torrt och frissigt hår, men efter rakpermanenten vart det helt underbart. Och det blir verkligen rakt!!

Den här rakpermanenten försvinner ju inte av sig själv som den gamla metoden, utan den växer ut med håret. Så det är ju jätte bra, för då behöver man inte göra den lika ofta. Ca 1 år efter jag hade gjort den fick jag börja platta håret längst fram för då hade det hunnit växa ut lite lockar.

Jag gjorde den hos Helena på Kalix Frisörerna, och den kostar 2500 kr.

Jag ska snart göra om min rakpermanent, men jag tror jag väntar till december när jag slutar jobba så jag slipper ta ledigt från jobbet. För det tar ju 4-5 timmar att göra den.

Men jag kan säga att det är mina bäst spenderade pengar någonsin!


 PUBLICERAT »  2010-09-08 @ 07:52:20 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0