101004

Halli hallå!

Fy fan vad sjuk jag har varit i veckan alltså! Blev hemskickad från jobbet i måndags vid lunch då dom tyckte jag såg febrig och hängig ut. Hade dessutom jävligt ont i halsen.

På tisdagen fick jag komma till Vårdcentralen eftersom jag misstänkte halsfluss. Hon kollade i halsen och sa att jag var väldigt svullen. Sen lyssnade hon på hjärtat och lungorna, kände på lymfkörtlarna som var ömma, tog blodtryck, och sen fick jag lämna blodprov och urinprov för hon ville bl.a. kolla sköldkörtelhormonet. Värsta utredningen.

Hon föreslog sjukskrivning, så jag blev hemma hela veckan.

På tisdag kväll följde jag med Johanna när hon skulle tatuera sig. Trodde det skulle gå fort, men det tog en evighet. Mot slutet kände jag mig döende typ. När jag kom hem hann jag bara gå in i köket så spydde så. Hann inte ens ta av mig jackan. Försökte gå till toan, men fortsatte spy i hallen. Tog mig tillslut till toan iaf. Fy fan vad hemskt det var.

Och så sjuk som jag var på onsdagen har jag aldrig varit i hela mitt liv. Var sängliggande hela dagen.

På torsdagen kändes det lite bättre. Hade i flera veckor planerat att vi skulle åka till Haparanda den dagen eftersom Jala hade kvällsöppet med massa erbjudanden. Ville se om dom hade nå erbjudanden på vagnar eller bilbarnstolar. Så vi åkte dit och kollade. Var väl där i 10-15 minuter, och sen åkte vi hem igen.

Dom hade 10 % rabatt på vagnarna, men dom kostar ju 8000 så det blir ju inte så stor rabatt ändå. Dom hade paketpris på babyskydd och bas för typ 1800 men Janne ville inte köpa något. Så man kan väl säga att det var en ganska onödig resa.

Resten av veckan har vi bara tagit det lugnt och försökt bli friska, för Janne har också blivit sjuk nu.

Sitter på jobbet nu iaf, och det är många som är sjuka.

Måste förresten få gnälla av mig lite mer om en annan sak. Jag läste ju Matte B och Naturkunskap B på MiROi i vintras/våras för att kunna ta mig in på universitetet. Problemet är ju dock att jag ännu inte fått utskrivet mina betyg. Har sagt det åt dom flera ggr, men inget händer. Pratade sen med en studievägledare på Folkets Hus som sa "jag vill inte göra dig upprörd, men du kommer nog inte få några betyg. Det har varit massor om MiROi i tidningarna och tv, för dom har massa kurser och utbildningar, men dom har ingen rektor som skriver under betygen så därför kan dom inte ge ut några betyg". Ursäkta?! Har även pratat med min handläggare på AF, och han sa samma sak. Vill man ha ett betyg måste man gå på Folkhögskolan och göra ett nytt prov, och då kostar det pengar. Så varför ska man slösa flera veckor eller månader på att läsa på MiROi när man inte ens får några betyg?! Helt jävla sjukt!

 PUBLICERAT »  2010-10-04 @ 12:44:44 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0