101207

Goddag!

I fredags vart det så absolut inget fredagsmys. Janne somnade som en stock i soffan precis när idol började. Så jag satt där och åt banan, mango och physalis doppat i smält choklad och lyssnade på hans snarkningar. Efter 3 låtar var jag less och gick jag la mig istället. Sen kom Janne och vi såg nått avsnitt CM tills vi somnade.

På lördagen åkte vi till Luleå i snöstormen. På hemvägen såg man absolut ingenting när vi närmade oss Kalix så man fick köra väldigt sakta.

I söndags tog vi det mest lugnt. Var en sväng till farmor och så. Bakade även världens godaste lussekatter!

Igår var jag till barnmorskan. Eftersom jag tyckt att mina onormalt täta toalettbesök blivit väldigt jobbiga så ringde jag VC förra veckan och bad om att få lämna ett prov och se om jag har UVI. Sköterskan sa "vi ringer och meddelar provsvaret". Men ingen hörde av sig, så när jag kom till bm frågade jag om hon kunde se svaret. Får då veta att jag har någon annan infektion, som leder till att man får uvi. Och jag måste äta antibiotika nu, och sen i samband med förlossningen för att försöka förhindra att bebisen smittas. Eftersom jag aldrig hört talas om den där infektionen så ställde jag ju några frågor men fick inga direkta svar, istället skrev hon ut ett papper till mig med info där det står att om bebisen får infektionen kan den få t.ex. hjärnhinneinflammation och lunginflammation och 5-10 % av barnen dör. Gissa om jag fick panik inombords?!

Sen när hon skulle lyssna på bebisens hjärta så tog det jätte länge innan hon hittade det, för hon sökte för långt ner på magen. Hade jag inte känt att h*n sparkade så hade jag ju fått ännu mer panik och trott att bebisen inte levde.

Som tröst till mig själv for jag sen på Barnbutiken och köpte lite bebiskläder i lite större storlek eftersom det var 50 % rabatt på allt.

Idag har jag varit på sjukhuset igen, och gjort en biopsi (dom skar bort en hudbit från min arm) för att se om jag har hudcancer. Vore ju väldigt typiskt om jag hade det!


Nåja, nu ska jag fortsätta jobba.


Ciaaao!
 PUBLICERAT »  2010-12-07 @ 15:27:58 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0