Första advent

Idag är det första advent. REDAN! Shit, det här året har gått fort! Har iaf tänt första ljuset i adventljusstaken :)

Var tänkt att vi skulle gå på julskyltningen idag, men det blev inte. Blev så less på Janne när man aldrig kan få ett vettigt svar från honom så jag tappade helt lusten. Men nu är vi sams igen iaf :)

Har iaf vart och handlat lite. Som att vi inte handlat nog mycket dom senaste dagarna. För någon dag sedan var vi och handlade mat för 1100 kr, men ändå kommer man hela tiden på saker som fattas.

Och i fredags var vi en sväng till Happis. Först på Rusta, men där fanns bara skrot. Sen på IKEA där vi köpte 2 julklappar till pappa. Sen på nån outlet butik där det inte fanns nå vettigt. Och efter det for vi och köpte en present till Jannes moster och julklappar till hans föräldrar. Och sist var vi på ICA Maxi och handlade frukt och godis.

När vi kom hem lagade vi mat. Vart en älg-gryta. Gjorde den för någon helg sedan också. Och det var så sjukt gott så jag var tvungen att göra den igen. När man blandar massa saker som man tycker är goda så blir det oftast väldigt gott ;P

När vi hade ätit for vi till Påläng och gav presenterna åt Jannes mamma och moster. Dom blev väldigt glada. Speciellt Jannes mamma, hon pratade om sin present hela kvällen ;P Är mycket födelsedagar nu. Linnea fyllde i fredags. På tisdag fyller Jannes moster. På onsdag fyller Janne. Och på torsdag fyller Jannes mamma :P

Vi såg även idol i byn, och sedan vid 23-tiden for vi och var barnvakt åt Theodor och Dexter för J & N skulle ut. Just när dom skulle fara så vaknade Teddan, och var vaken ända till dom kom hem vid 2-tiden. Tur att han inte var ledsen iaf :)

Igår var det lördag och då for Janne en sväng till deras stuga. Där åt han middag och badade bastu. Jag var inte sugen att fara någonstans, så jag stannade hemma och städade och bakade daimkaka.

Och just nu håller jag på att göra philadelphiabulla. Längesedan jag gjorde det, men det är såååå gott :)

Och imorgon ska jag baka saffransbullar med vit choklad i. Så då har vi lite fika till babys 25-års kalas :)

När jag har bakat färdigt ska vi laga mat. Blir lövbiff-gryta idag. Mums! :) Sen blir det nog nyponsoppa och glass till efterrätt. Vi skulle egentligen ätit det i fredags, men det hade vi inte tid med.

Just ja, har även sålt min gamla säng idag. Vi fick pengarna för nån vecka sedan, men han har inte hämtat sängen förrän idag :P Vi satt och pratade om att vi skulle lägga ut lite grejer på blocket som vi inte behöver. T.ex. Jannes gamla tv, ett av hans xbox, och min säng. Men vi hann inte ens lägga ut någon annons, för Jeppe köpte tv'n och xbox'et och Jannes mosters karl köpte sängen. Fick 1000 kr för sängen, så jag vart jäkligt nöjd :) Nu är det bara den gamla tv-bänken och Jannes gamla dator vi behöver bli av med, så det är väl dags att slänga upp en annons nu :)

Har även sålt 2 par av mina high heels på tradera. Har massa skor som jag aldrig ens använt, och Janne tyckte dom var ivägen här. Så jag la ut dom på tradera, och fick lika mycket som jag betalat för dom. Så det kändes bra :)

Så nu får någon annan dansa runt i dessa skönheter, det svider faktiskt lite i hjärtat :(

  


Nåja, nu ska jag gå och fortsätta med baket.

Ciaaao!


 PUBLICERAT »  2009-11-29 @ 17:06:14 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0