Massa onödigt vetande

Igårkväll var jag galet trött. Tänkte sova redan vid 21.15, men då var det någon annan som tyckte att jag inte skulle sova. Så det blev att prata i telefon i flera timmar. 01.30 stängde jag mina små bambiögon.

Var ju som sagt in till Kalix igår när jag hade lunch. Var till KalixFrisörerna och skulle höra om rakpermanenten. Helt otroligt att min gamla frisör känner igen mig. Hon har klippt mig 3-4 gånger, senast i somras. Men ändå kommer hon ihåg vad jag heter och allt sånt.

Min nuvarande frisör var inte där. Men jag bokade iaf in en tid för rakpermanent. Så den 29 april ska jag få rakt hår ;)

Liiite jag längtar då ;) Ska bli skönt att slippa platta håret varje morgon. Den här "nya" metoden ska tydligen vara riktigt bra. Håret blir jätte blankt och fint. Metoden som användes förut gjorde ju att håret blev jätte nött, och höll bara någon månad.

Trots att det kostar 2500 kr så tvekade jag inte en sekund. Det håller ju trots allt i 1-1½ år. Dvs då har håret växt ut så mycket så man måste göra om det i "utväxten".

Frågade även om jag kunde slänga in en toning i håret nu, men hon tyckte jag skulle göra det efteråt istället. Så jag får gå runt med den här inte allt för snygga utväxten. Tur det inte är allt för stor kontrast på min vanliga hårfärg och den jag brukar tona.

När jag kom tillbaka till jobbet gick jag in på sas och kikade lite på flygresor till sommaren. Ska ju ha semester sommar. Har aldrig någonsin haft betald semester förut, så det ska bli riktigt nice! Har inte varit ledig mer än ett par dagar i streck på sommaren under dom senaste 5 åren.

Dock har jag sagt att jag bara vill ha 2 veckor ledigt, i mitten av juli. Bra att spara dagar. Om jag blir kvar till vintern så behöver jag ju semesterdagar tills vi ska till Thailand.

Iaf så fanns det dåligt med flyg, så jag bokade in en resa till Göteborg till sommaren också ;) Saknar Gina som fasen, ska bli riktigt kul att umgås igen :) Och jag har ju aldrig varit i Götet på sommaren heller. Hoppas det blir fint väder, och inte bara massa jävla regn!

När jag slutade jobbet for jag på ICA och hämtade ut paketet med babys presenter. Liiiiite jäkla snygg ena grejen var, vill ha den själv ;) Hehe

Passade även på att handla då. Och när jag kom hem grillade jag kycklingfiléer i ugnen och åt det med potatissallad, mimosasallad, skagenröra och vitlöksbröd. En riktigt kalorifylld måltid med andra ord ;) Haha. Men ack så gott!!

Måste säga att jag är ganska impad av en del elever som vi har här på jobbet. Dom är så galet målmedvetna och har en motivation som heter duga. Från det att dom skriver in sig på trafikskolan har dom körkortet i handen inom ett par veckor.

I februari kom det in en tjej här och ville anmäla sig. Eftersom jag vet vem det är, så tänkte jag att det här kommer nog ta tid. Men nu är hon färdig, och det gjorde mig väldigt imponerad. Och det sa jag till henne också. Starkt jobbat!

Högskoleprovet imorgon. Jag är galet nervös redan nu. Känns som att hela min framtid hänger på det här provet. Men men, kan ju bara göra mitt bästa. Synd dock att man inte får ha med sig miniräknare, för jag är ingen höjdare på huvudräkning ska jag tala om för er ;P Och man får ju inte ens ha med sig "kladdpapper".

Kl. 08.30 börjar provet, och slutar ca 16.20. Lite jäkla slut man lär vara i skallen när man kommer hem. Ska bli skönt när det är över iaf.

Och när vi har flyttat in i nya lägenheten och fått iordning allt så ska jag direkt börja ta tag i svenska kursen. En av uppgifterna är att skriva en insändare till tidningen. Någon som har nått förslag på vad jag kan skriva om? Jag är lite nervös faktiskt. Betalar ju 500 kr för att höja betyget i kursen. Och tänk om jag inte lyckas? Då har jag ju betalat 500 kr i onödan. Hmm..

Min engelska lärare tyckte jag skulle läsa Engelska C, men jag tvekar. Hon sa att jag absolut skulle klara det. Det kanske stämmer. Hur invecklat kan det vara? Får se hur jag gör.

Nej nu ska jag plugga lite. Skriver mer ikväll.

Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-03-27 @ 10:21:46 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0