Luleå Tattoo Convention

Vaknade halv 8 imorse, helt av mig själv. Otroligt.

När vi kom fram till Luleå gick jag först på Kicks och köpte en ögoncreme från Clinique.


325 kr för en pytteliten burk, men tydligen så är den jätte bra ;)

Sen gick vi vidare till Smedjan. Provade en jacka på Lindex, den satt inte helt perfekt, men tänkte att jag kommer säkert inte hitta någon bättre, och så hade jag en rabattcheck så den kostade bara 400 kr, så jag köpte den.

Sen gick jag vidare till Monki. Dom öppnade butiken i torsdags. Jag har ju längtat efter det ;) Jag har ju suktat efter dessa skor:

Jag hoppades nästan att dom inte skulle ha dom, så att jag skulle slippa köpa dom, eftersom jag verkligen inte behöver fler skor.

Men direkt jag kommer in i butiken så ser jag dom. Dom såg lite plastiga ut först när jag kolla på dom. Men dom var snyggare när man tog på sig dom. Stod svin länge och funderade på om jag skulle köpa dom eller inte. Sissy sa att dom såg svin stora ut på mina fötter, så jag skippade dom.

Efter det gick vi på MQ. När jag gick förbi en spegel så tyckte jag att jag såg ut som en tattare när jag hade på mig vinterjacka och gick där bland alla vårkläder. Så jag slet bort prislappen från jackan jag köpte och tog på mig den.

När vi var klara där gick vi till Shopping. Gick först och köpte ett läppglans på HM. Det är det enda jag kan tänkas köpa från deras sminkkollektion.

Sen gick jag ner till klädavdelningen och såg där en jacka som var liknande den jag köpte innan.

Hittar ingen exakt bild på den, men den ser ut ungefär så här, fast svart.


Den var dock lite liten, så jag skippade den.

Gick sen på Gina och köpte två långa linnen, så nu har jag 8 st likadana haha. Tre svarta, ett rött, ett blått, ett rosa, ett brunt och ett turkost. Behöver jag säga att jag älskar dom? Dom är så grymt sköna. Använder dom varje dag under mina vanliga tröjor eller tunikor. Och dom är ju billiga också! Bara 99 kr styck.

När vi var klara där gick vi till Cubus för Frida skulle köpa ett par jeans. Är ju väldigt inne med "trasiga" jeans nu. När vi stod och vänta utanför provhytten så såg jag en jätte snygg tröja. Gick och kände lite på den, men tänkte för mig själv att det räcker med shopping för idag. Men hon dröjde sån jävla tid i provhytten, så till slut gick jag och hämtade tröjan och provade den. Och den satt perfekt och var jätte skön, så jag vart ju tvungen att köpa den då ;P Kostade bara 249 kr också.

Efter det gick jag med Henke på bolaget, för han skulle köpa vin. Tycker inte det är speciellt manligt att dricka vin ;P Haha

Nåväl, sen for vi iaf till Tattoo mässan. Vilket jäkla surr det var från alla "tatueringsmaskiner" där inne. Var tatuerare från hela Sverige, och även från London. Såg två kalixbor som satt och tatuerade sig. Måntro om dom blev nöjda? :) Kollade iaf på massa bilder, och alla verkade vara riktigt jäkla grymma! Hade jag haft pengar hade jag gaddat mig, men det får bli senare. Snubben från London var grym på texter, så jag hade gärna gaddat mig hos honom. Synd att inte mässan var nästa helg när man fått lön. Dom sålde även kläder, coola piercingsmycken, sexleksaker m.m. Frida köpte en Ed Hardy tröja. Killarna som sålde kläderna var helt sjuka haha.

Och så var dom även där från Hells Angels och sålde kläder. Herregud säger jag bara.

NSD var där och fotade, jag ber till Gud och hoppas att jag inte kom med på nån bild ;P Skulle iaf vara nån artikel i tidningen på måndag.

När vi hade varit där ett tag så for vi vidare till Storheden. Gick in på HM där, och givetvis fanns jackan i min storlek där. Så jag kände mig tvungen att köpa den. Den satt så jäkla bra, som att den var sydd efter mina mått ;P Jag är grymt nöjd!

Frida och Henke frågade om jag var dum i huvudet. För den jackan är nästan likadan som den jag köpte innan. Bara det att den här är lite kortade, och har ett skärp i midjan ;P 400 kr kostade den, så den var ju billig iaf!

När vi var klara där for vi på Max och käkade, och sen hem. Trodde jag skulle somna i bilen, var så jäkla trött.

La mig och vilade när jag kom hem. Vet inte hur länge jag sov, men nån timme iaf.

Sen var det tal om fest hos Silver, så jag gick och tvättade bort sminket, och började lägga på nytt. Och just när jag är klar så skriver Sissy att hon inte orkar fara. Jaha, vad fan ska jag då göra? For iaf på ICA. Kändes flummigt att gå där råsminkad med partykläder ;P

Nu sitter jag på sängen och tänkte försöka plugga lite till högskoleprovet. Eller jag vet inte om man ska kalla det plugga, men ska iaf testa göra ett gammalt prov.

Skulle verkligen behöva städa, men det får bli imorgon. Är ju bara en vecka kvar tills jag ska flytta ut nu. Måste börja packa ner resten av grejerna också.

Jag ÄLSKAR Darins nya låt! Den får en att tänka efter ganska mycket..





Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-03-21 @ 21:58:00 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0