090624

Idag är det sommar! :)

Var så trött imorse så jag orkade inte ens öppna persiennerna, så jag visste inte vad det var för väder ute. Tog på mig byxor och tröja, och innan jag skulle fara till jobbet så kollade jag ut genom köksfönstret. Såg då att det var klarblå himmel, SOL, och nästan helt vindstilla. Så då fick jag minsann byta kläder, annars hade jag lökat ihjäl.

Var ju som sagt och kollade på en bil i Luleå igår.

Den såg fräsch ut på bilderna



Men direkt vi kom dit såg jag massa skavanker. Var en stor spricka över hela framrutan, lacksläpp på tre ställen, ett trasigt blinkersglas, hade varit en stor buckla på högra sidan som dom slagit ut och det syntes jätte mycket + att det var en lång repa där, elhissen på förarsidan var trasig så det gick inte att få ner rutan, takluckan funkade inte som den skulle, och på huven var det massa runda små märken/gropar. Och när mamma såg dom så sa hon "Jaha vad är det här då? Har du blivit beskjuten? Tänkte om du varit en sväng till Hertsön kanske hahaha"

Killen verkade allmänt nervös, och det verkade som att han skämdes när jag påpekade alla fel och sa bara "det var så där när jag köpte den". Vafan spelar det för roll?

Brorsan stod mest och skakade på huvudet. Och när mamma frågade om priset så sa han "jaaaa, alltså, jag vet inte...helst vill jag ju ha 29,000 som det står i annonsen..men..jag kan väl tänka mig att sänka den till 27..Men absolut inte nå lägre". Jag började skratta och sa att han kommer aldrig få 27 för den. Sen for vi.

När vi åkte sa mamma "fan vad snygg och läcker bil, jag förstår att du var intresserad av den, så det var ju synd att det fanns så mycket skavanker. Men jag måste ju ge dig beröm för att du var så klok och inte köpte den, för du brukar ju annars göra en del impulsköp". Haha jaha?

Vi åkte sen hem till Olof och Sophie och fikade och kikade efter nån annan bil, men hittade ingen jag tyckte var fin. Så efter ett tag åkte vi mot Kalix. Less och irriterad var jag. Och mamma satt och tjatade om att jag skulle ta ut löshåret, eftersom hon tycker jag är mycket finare utan. Så då vart jag ännu mer less och började slita ut allt löshår.Och fy fan vad svårt det var, för det satt ju stenhårt. Men fick bort allt tillslut. Känns ganska "naket" nu, men samtidigt skönt. Fast nu när man vant sig vid att ha jätte tjockt hår så känns ju mitt egna hår jätte tunt.

När vi kom hem hade jag så jäkla ont i huvudet så jag trodde jag skulle kräkas. Och det är nå fel med mitt vänstra öga. Det gör ont bakom ögat typ. Och när jag kollar till höger så gör det sjukt ont i hela vänstra sidan av huvudet. Är jag döende?

Idag har 6 st av våra elever uppkörning. Pratade nyss med Sandra i telefon, och då kom en tjej just tillbaka och skrek "jag klarade det!" Och Sandra skrek då så högt så det började tjuta i öronen på mig haha.

Löning imorgon, och då ska jag som sagt till Happis/Torneå med Sandra efter jobbet. Jag ska FÖRSÖKA att inte köpa nå annat än alkohol. Fast iof hade jag behövt något att ha på mig på lördag. Är så less på alla mina kläder. Nåja, vi får se vad man hittar.

Nu ska jag ta med mig telefonen och sätta mig ute i solen.

På återseende..

Ciaaao!
 PUBLICERAT »  2009-06-24 @ 09:14:56 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(4)

Kommentarer
Postat av: Crussoe

Hej!



Vilken bra fråga, jag ska skriva till det i texten - vi åker från stockholm! Vart som helst i stockholm, typ. Vi bor i södra delarna.

2009-06-24 @ 10:56:04
URL: http://crussoe.se
Postat av: Anonym

jodu det är SÅ hemskt. men jag kan inte sluta läsa när jag väl börjat. jag har läst den flera ggr sen jag tittade in på din sida och fann länken till den.. jag kan inte sluta tänka på hur hemskt och usch, ja vad ska man säga... man får vara glad så länge ens egen son är frisk och glad! =) annars då gumman? detr var länge sen, är du kvar i kalix änn?

2009-06-24 @ 19:47:43
Postat av: Crussoe

Jomen du kan alltid åka till stockholm och sedan åka med oss :D

2009-06-25 @ 10:44:48
URL: http://crussoe.se
Postat av: -Milly-

Härlig blogg du har!

är allt väl med dig denna kväll?



jag la till dig på bloglovin'

gör gärna detsamma!

Kram:)

2009-06-29 @ 21:50:07
URL: http://designbymilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0