Ordning och reda, pengar på fredag!

Nästan iaf..Löning på torsdag! Och då ska vi till Luleå..Först rättegången, sen shopping..Ska kolla efter ett par byxor..Åsså ska jag gå på Åhléns och handla för mina presentkort..Fick ju presentkort från Gratisbio.se för 700 kr, man fick välja mellan massa affärer, så valde jag Åhléns för att dom har både kläder, smink, parfymer å allt sånt där..och även inredningsgrejer..Så ni som inte blev medlemmar när jag bad er bli det i förra bloggen, vilket misstag ni gjorde :P Ni hade fått extra poäng om ni hade blivit värvade av mig..Nåja, än är det inte försent..Lättförtjänta pengar!

Vad har hänt sen sist då?

I fredags hade vi först lite förfest hos mig..Sen drog vi till Jenna..Och efter ett tag drog vi vidare till Elin..där hann vi väl vara 10 minuter innan vi åkte vidare till nån på Stenbäcken..Sen vid 1 drog jag och Helena till Lilla..Var helt okej där :) Överallt vi skulle, så åkte vi taxi haha..Så vi bidrog väl till mer än hälften av Kalix Taxi's intäkter den kvällen :P Sen kom Helena till mig, hon var sugen på makkisar haha..Så vi käka det, sen slocka hon på soffan..Och jag la mig å kolla på nått avsnitt av One Tree Hill..Sen när jag sku sova så börja Helenas telefon ringa..Heeeela tiden..och jag kan lova er, hennes ringsignal låter lika högt som ett brandlarm..Och hon bara ligger där med telefonen i handen och märker inget, bara snarkar vidare..Så till slut gick jag och satt på ljudlös på hennes telefon haha..

Sen på lördagen så tog jag cykeln till Uggle där dom satt och drack lite..Vi kolla på Lilja 4-ever..usch, så hemsk film ;/

Sen tog jag, Josse och Helena en taxi till Valhall..Där blev vi bjudna på champagne haha..åsså dansa vi som aldrig förr haha..Var riktigt kul, bra musik :) När det stängde drog jag och Helena till Fra, sen satt vi och käka i en busskur haha..Sen drog vi hem..

Sen på söndagen så for jag, pappa, Jon och Frida till Luleå..Farsan sku handla nå på Jula..Sen käka vi på Max..Och sen drog vi till Olof som fyllde 21 år..Där var även Sophies familj..Vi fika å så..Och Sophies två småsyskon var där, helt tokiga haha..Hur kul kan man ha med en ballong egentligen? :P Dom är bara nått år gamla..Dom sa att ungarna brukar vara blyga, men det märkte jag då inte, för dom klängde på mig och skratta å skrek å ville att jag skulle måla med dom osv..Så söta :) Haha





Igår gjorde jag inget vettigt, såg mest One Tree Hill, sen på kvällen styrde jag cykeln till Uggle..Mötte då Helena, Camilla och Lunka som var på väg till stan..Så jag åkte med dom en sväng..vi jyra runt, for på draggen..Sen på ICA..Sen for jag hem och såg lite mer One Tree Hill haha..

Idag har jag varit på Uggle en sväng..Sen till farmor och farfar..Sen var jag med Helena, Camilla, Lunka och Josse på stan och jyra en stund..Och nu är jag hemma igen..Ska diska snart..

Nu har jag verkligen bestämt mig för att jag ska plugga till förskolelärare..3 ½ år på universitetet i Luleå..Eller jag vet ju inte om jag tar mig in..Men ska iaf söka..Måste bara läsa Engelska B först..Ska väl försöka göra Högskoleprovet också..Men vette fan hur det kommer gå haha..Dom få mattekunskaper jag haft är som bortblåsta ju..Nåja, vi får väl se..

Har anmält mig till en kurs i Thailändsk matlagning :) Thai mat är ju sååå jäkla gott :D Kul att kunna göra egen..

Blev erbjuden jobb häromdagen..telefonförsäljare..16,000 i lön även om jag inte säljer nå..Låter ju bra, men som sagt, jag är LESS på telefonjobb..Får se hur jag gör med det..Är 50 meter från mig, så det hade ju varit bra på så sätt..

Funderar på att åka till Kiruna på söndag..Längesen jag var där nu..Kul att umgås med Linnea och kidsen..Ska höra om dom ska göra nå speciellt..

Har varit på skoaffären i gallerian flera gånger och kollat på ett par skor jag vill ha..



Tycker om dom jätte mycket, men jag SKA inte köpa dom..totalt onödigt eftersom  mina DC skor nästan är nya ju..


Nej, nu ropar disken på mig att den vill bli reeeen!

Bjuder på nån ego bild först bara..

  

Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2008-09-23 @ 19:05:07 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0