God Jul Och Gott Nytt År

Ja idag hängde det en liten julhälsning på dörren när jag skulle gå ut. Och på denna lapp stod det även att dom höjer hyrorna i januari. Jippi. Tack för den julhälsningen Kalixbo. Tur att jag ska flytta härifrån.

Måntro när det kommer nån och ska kolla på lägenheten? Och måntro vem det blir? Tänk är det nån jag har nått otalt med ;P Var 22 anmälda på lägenheten iaf..

Idag vaknade jag av att jag fick sms av Gina som undrade när fasen jag ska komma och hälsa på. Gosh vad jag saknar den tjejen. Jag kan verkligen prata med henne om allt, även fast jag bara känt henne 1 år. Och jag är glad för att jag lärde känna henne. För först när jag såg henne så tänkte jag att hon såg ut som en riktigt bitch typ ;P Blond, smal och stora bröst. Men hon är hur go som helst. Tänk vad man har fördomar egentligen ;S Nu är det slut med det! Hur som helst, jag känner enormt stöd från henne. Hon är lite som Helena. För henne har jag alltid känt stöd ifrån, hon har alltid ställt upp. I vått & torrt.

Livet går vidare, och folk faller bort på vägen. Så har det alltid varit, och kommer alltid vara.

Igår när jag kom till farmor såg jag att hon hade jätte ont i höften. Hon kunde knappt gå utan farfars rullator. Stackarn ;S Tycker så synd om henne. Så jag for och handlade åt henne, sen fixade jag värktabletter. Hon är ju en sån som aldrig ber om hjälp. Tanten står å bakar massa julfika fast hon knappt orkar stå upp.

Så jag var ju tvungen att åka dit idag också och se hur det var med henne. Farfar hade ju ramlat, och dragit med henne i fallet. Därför hon har så ont. Så nu sa hon också att det vore bra om nån yngre kunde ta hand om honom istället. Han är ju 91 år, och hon 84. Men farfar vägrar ju tyvärr..Nåja, vi får nog hitta en lösning på det där..

Sen har jag även varit med mami på EM. Hon köpte där en julklapp till Olof & Sophie. Och vi var där i en evighet kändes det som. Jag ska dit imorrn också och köpa en julklapp till henne.

Sen skulle jag ju på Buketten, men glömde bort det. Så får gå dit imorgon istället.

När jag kom hem la jag mig i sängen, var jätte trött. Men då fick jag sms att mitt paket med min Volumaster hade kommit, så jag for och hämta ut det. Äntligen :) Dock kom inte fönen, den kommer i början av januari..Hmm..

Sen var jag på Uggle och gav Diva mat och rastade henne..Och  nu sitter jag här och har som inte så mycket vettigt att säga (skriva).

Ringde även och bokade om min klipptid. Så jag fick en annan frisör. Hon jag brukar klippa mig hos är bra, men tror inte hon kan göra frisyren jag vill ha, för hon har inte jobbat så jätte länge. Så jag bokade hos en mer erfaren frisör. Och efteråt kom jag på att det var ju det datumet jag skulle och se Kevin! Fan! Men men, får väl se han en annan gång, när det blir en riktig konsert. Nu tror jag mest det var skivsignering?

Imorrn får jag 2 paket till att hämta ut. Ett var med massa kläder, och jag minns inte ens vad det är jag har beställt? illa ;P

Har även hittat en tröja jag MÅSTE ha från Sid And Sally. Men det får nog bli nästa månad kanske. Pengarna börjar ta slut ;P

Fick även en räkning idag från Kalix Kommun, för kursen. Jag visste inte ens att det kostade att läsa på Komvux. Visst, jag betalar givetvis. Men varför informerade inte studievägledaren om det här när jag var till henne och sa att jag ville börja på kursen?

Satt och läste på NSD idag..Vad är världen på väg?

LULEÅ. Den 17-åriga flickan blev så arg att det svartnade för ögonen.
Tanken var att sticka upp en kniv i en 18-årig flickas underliv.
 Det slutade med att 17-åringen med kniv ristade in ett stort h i 18-åringens bröstkorg. Tanken var att skriva hora.
- Som vuxen blir jag ledsen att höra vilken kvinnosyn ni har. Det är sorgligt, sade Anna Bergström i sin plädering.

Kammaråklagare Anna Bergström var rejält irriterad när hon pläderade i rättegången där en 17-årig flicka från Boden knivskurit en 18-årig flicka, både på axeln och även ristat in ett stort h på högra sidan av bröstkorgen. 17-åringen hade dessförinnan skurit av stora delar av 18-åringens hår.
Misshandeln inträffade på Hertsön i Luleå.

Anledningen till den grova misshandeln var att 18-åringen varit tillsammans med 17-åringens före detta pojkvän.
Till sin hjälp hade 17-åringen två flickor, en 16-åring och en 18-åring. De höll i var sin arm på 18-åringen strax innan ristningen började.
Tanken var att skriva hora med stora bokstäver på bröstkorgen, men den grova misshandeln avbröts av en kvinna på cykel som undrade vad som stod på.

Det är ju helt sinnessjukt! Och detta gjorde hon enbart för att tjejen varit tillsammans med hennes ex?

Och så stod det ju även idag om att en man i Kalix blivit utsatt för mordförsök. Massa blod på bilden, huvva.

Och så stod det ju att det var en tjej i Luleå som fått åka ambulans till Sunderbyn efter att ha sniffat Mefedron. Samma drog som tjejen som dog häromdagen hade tagit. Stod ju även om spice. Dröjer inte länge innan det också blir förbjudet. Vad är det med dagens ungdomar? Mår alla så dåligt så dom måste hävva sig höga? Kan man inte ha kul och må bra utan sånt? I så fall är det ju riktigt illa.

They Talk Shit About Me, And Guess What - I don´t Care!




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2008-12-17 @ 21:11:50 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(2)

Kommentarer
Postat av: Annika

Men du, det ska inte kosta något att läsa på Komvux. Tycker utan tvekan att du ska kolla upp den saken. Komvux kurser finansierar kommunen via statliga bidrag.



Tack för alla underbara kommentarer inne hos mig idag!!



kramar i massor

2008-12-18 @ 00:59:36
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: -

känner 17-åringen.. händelsen gick överstyr jo, dt kan jag erkänna, men varför stora upp dt?

2009-07-19 @ 10:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0