100910

Vi har namn-problem. Vi har ju bestämt att om vi får en pojke så ska han heta Vincent, och jag har då tagit förgivet att Janne vill att han ska heta Janne Vincent Vinsa. Men nu säger han att han inte vill att han ska ha hans namn. Så jag föreslog Alexander. Men det gick han inte med på, för han tycker det ska vara en släkt-namn. Hans förslag var Tim, och jag frågade då vem i hans släkt som heter det. Men det finns ingen :P Så jag föreslog Million, men det kunde han ju knappt uttala ;P Så han får nog bara heta Vincent Vinsa, om det nu blir en pojke alltså ;P

Och vi hade ju bestämt att om det blir en tjej ska hon heta Elly Meja Elina Vinsa. Men igår när vi låg och pratade så kom jag fram till att jag kanske vill att hon ska heta Emmy istället. Men om hon då ska heta Elly Emmy Elina, så blir det ju en aning många E:n :P

Gaaaah, vad svårt!!! :) Vi får helt enkelt vänta och se, och bestämma oss när han/hon är här :)

Farmor har inte sagt så mycket om att hon ska bli gammelfarmor. Det enda hon pratar om är dopet (redan?!). För någon vecka sen frågade hon om jag sett vart dopklänningen är, och igår när jag ringde till henne sa hon att hon tagit fram bilderna från mitt dop så hon ville att jag skulle komma och hämta dom. Snacka om att hon skulle bli besviken om vi skulle bestämma oss för att inte döpa barnet :P


Nåja, nu ska jag gå till caféet och äta frukost.


Ciaaao!
 PUBLICERAT »  2010-09-10 @ 09:04:23 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(6)

Kommentarer
Postat av: frida

vi har ju inte precis så snygga släkt namn att välja bland, ragnar, harry, jan, lillemor, marie-louise, elly.

2010-09-10 @ 11:29:27
Postat av: johanna

Jag tycker gott att om ni får en flicka så kan hon heta johanna i andranamn. Det heter jag, mamma, mormors mor...

2010-09-10 @ 18:17:06
URL: http://paucisverbis.blogg.se/
Postat av: frida

ungen ska ju inte heta vinsa

2010-09-11 @ 08:27:15
Postat av: Janne

Klart barnet ska heta Vinsa :)

2010-09-11 @ 10:34:18
Postat av: frida

näe gud näe. Barnet heter mammans namn så länge man inte är gift.

2010-09-11 @ 21:25:30
Postat av: Elina

Man skickar ju själv in papper till skatteverket uti vad barnet ska heta. Och det ska heta Vinsa, för Dahlgren är fult.

2010-09-11 @ 22:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0