100811

Hallå i stugorna!

Tänkte bara skriva en snabb uppdatering om vad som hänt sen sist.

I fredags var vi i Påläng och åt halstrad saltströmming, potatis och klådda. Satt fint i magen! Sen hem och mös, och slocknade ganska tidigt.

På lördag spelade Janne Silja Cupen, så jag åkte med Johanna och Dexter till Påläng och såg när min hunk gjorde mål :) Dom vann alla gruppspelsmatcher, men tyvärr förlorade dom finalen på straffar så dom kom på andra plats.

Sen skulle vi grilla hemma hos oss med svärföräldrarna, men det var så fint väder så vi grillade i deras stuga istället. Janne var super trött, så det blev att fara hem tidigt. 21.30 slocknade han :P

Natten till söndag blev Janne farbror då Jeppe och Sandra fick en son som heter Jack. Så då vet ni det också :)

På söndagen grillade vi igen, och det vart riktigt gott! Resten av dagen tog vi det bara lugnt. Jag låg mest på sängen och mådde illa och såg Unga Mödrar.

Sen har vi väl mest jobbat. Och igår efter jobbet stod jag vid spisen i en evighet kändes det som. Gjorde fetaostfyllda köttfärsbiffar, klyftpotatis och tzatziki till middag.

Och så har jag ju glömt bort att berätta att Ronja har flyttat. Hon tyckte inte alls om att vara ensam på dagarna när vi jobbade, så nu är hon och vallar renar utanför Ötå istället. Hon har det nog mycket bättre där :)

Och nästa vecka beräknas Divas valpar födas. Henne mage är verkligen enorm, och hon orkar knappt göra något annat än att ligga på golvet och flåsa. Måntro hur valparna kommer se ut. Kommer iaf tycka så synd om Diva sen när valparna tas ifrån henne. Tänk om någon skulle ta mitt barn ifrån mig efter 8 veckor?!

Det här med att vara gravid är ju iaf ingen dans på rosor. Jag mår illa om jag inte äter, och jag mår illa när jag tänker på mat. Och varje gång det gör lite ont i magen blir man orolig och tror man ska få missfall.

Jag är nästan bombsäker på att det är en liten Vincent som växer i magen, och bara för det så är det säkert en Meja istället ;P (Jag skulle dock vilja att hon skulle heta Lilja om det blir en tjej, men de vägrar Janne gå med på för någon han inte tycker om heter Lilja i efternamn). Men när jag fick höra att Janne har tvillingar i släkten både på hans mammas och pappas sida så börja jag bli nervös för att det ska vara 2 st. Dubbelt arbete och dubbla kostnader ;P

Pappa är iaf helt hyper och tycker vi ska köpa både barnvagn och spjälsäng NU! Varje gång jag är dit sitter han och kollar på grejer som han tycker vi ska fara och köpa. Jag vill dock vänta minst en månad till innan jag köper något.

Nåja, nu ska jag försöka fördriva tiden lite. Ska på Lyktan och äta lunch med Lisa kl 12, så det ser jag fram emot :)

Ciaaao!

 PUBLICERAT »  2010-08-11 @ 10:57:53 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(3)

Kommentarer
Postat av: frida

Diva får iaf behålla en bäbis! Inte för att hon kommer tycka om det, svartis som hon är..

2010-08-11 @ 12:03:08
Postat av: bäver

Tyvärr så spelar det tydligen inte så stor roll ifall killen har tvillingar i släkten, det är vi tjejer som bär på de generna... Sen är det bara tvåäggstvillingar som är genetiskt, enäggstvillingar bara händer :)

Har forskat uti det här för jag vill då absolut ha tvillingar och hoppades att jag väntade det ;)

2010-08-11 @ 21:46:23
URL: http://chokladkottbullen.blogspot.com
Postat av: HannahSthlm

Så roligt att du är med i min Lip Balm-tävling där du kan vinna de söta burkarna från Agatha Ruiz De La Prada!



Kram & Lycka Till!

2010-08-17 @ 09:55:25
URL: http://www.hannahsthlm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0