BlondinBella kanske är ganska klok ändå?

Läste i BB's blogg att hon fått en fråga om svartsjuka:


Hur "botar" man svartsjuka? Jag blir i perioder äckligt svartsjuk, och blir arg på mig själv för det då jag vet att det inte finns någon logik bakom mina känslor, men jag kan verkligen inte kontrollera dem!


BB's svar:  Tänk såhär; det finns ju en anledning till att din pojkvän/flickvän är tillsammans med dig, eller hur? Har hon eller han valt dig så finns det ingen anledning för att den personen ska gå till någon annan. Man måste våga lita på varandra för gör man inte det så ska man inte vara tillsammans. Njut av tiden istället!

Tyckte det var riktigt bra skrivet!

Jag kan själv bli väldigt svartsjuk, men det är ytterst sällan jag säger något om det eller visar det.

Att gå runt och vara svartsjuk är ju galet jobbigt, och det förstör så mycket. Känslan av att man inte riktigt kan lita på den man älskar är fruktansvärt jobbig.

Men som hon skrev.."Man måste våga lita på varandra för gör man inte det så ska man inte vara tillsammans." Och det är ju faktiskt sant. Utan tillit så funkar det inte.

 PUBLICERAT »  2009-06-15 @ 13:32:35 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0