Vädergudarna är inte på min sida

Jag håller på att frysa ihjäl. Seriöst! Det har ju varit olidligt kallt dom senaste dagarna..Men det svänger mycket. I förrgår var det ca -20..igår var det -3..idag -20..och på lördag ska det bli plusgrader!

Låg vaken länge igår kväll..Pratade med T och såg "Erik och Mackan, snygga och smärta". Det resluterade i att jag sov länge idag.

När jag vaknade åt jag frukost. Sen klädde jag på mig. Har ju unvikit att gå några längre sträckor när det är kallt, eftersom jag HATAR kyla! Men idag skulle jag gå till Näsbyn..Så jag tog på mig 3 tröjor + jacka, långkallingar och byxor och hårband och mössa, halsduk och vantar. Och ändå frös jag!

Gick iaf och hälsade på farmor på sjukhuset. Sen gick jag och hälsade på farfar.

Efter det gick jag till Uggle och satt där ett tag. Sen gick jag på gymmet och körde igenom hela kroppen. Och shit vad jag tappat styrka bara genom att slöa i 2 veckor..Galet..Misstänker att jag kommer ha grym träningvärk imorrn!

När jag hade tränat gick jag hem..Frös ännu mer på hemvägen! Nej usch, jag föredrar sommaren.

Imorrn har jag massa viktiga grejer jag måste komma ihåg att göra.

Herregud vad man har blivit dagvild av alla helgdagar som varit nu. Känns som att det är helg nu, och måndag imorrn. Skönt när vardagen kommer igång igen.

Måntro vad jag ska pyssla med nu när jag är klar med min engelska kurs. Min lärare tyckte jag skulle läsa Engelska C..Hon sa att hon absolut tror jag skulle klara det..Det tror dock inte jag!

Sökte ett jobb igår..Förskollärare i Kungsbacka..Knappast troligt att jag kommer få det, eftersom jag inte har nån utbildning än. Men man lär ju aldrig få nått jobb om man inte söker nått.

Satt även igår och läste på om Waldorfpedagogik, Montessoripedagogik och Reggio Emilia..Blir ju mer och mer vanligt med sånt på förskolorna runt om i landet nu, så det kan ju vara bra att känna till sånt.

Vill börja min utbildning nuuuu..Synd att den inte börjar förrän i augusti..Suck..Länge dit!

När jag säger åt folk att jag ska läsa till förskollärare frågar dom flesta "Vaaarför?!". För att jag gillar barn, och det är det jag vill jobba med. Punkt slut! Känns skönt att jag har bestämt vad jag vill göra iaf. Riktigt skönt att ha ett mål i livet.

Nej nu ska jag gå och duscha, sen ska jag krypa ner under täcket och se en film.




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-01-06 @ 23:18:18 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(1)

Kommentarer
Postat av: Annika

J jag håller alla tummar & tår för att det är något oskyldigt...



kramis

2009-01-07 @ 00:57:44
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0