Gäsp

Igår såg jag vad Kenza tjänar på sin blogg. Ibland får hon 150,000 i månaden, bara för att blogga! Fatta! Det är helt galet! Snacka om att jag är avis! Och eftersom BlondinBella har ännu större blogg så lär hon ju tjäna typ 200,000 i månaden ;S

Idag har jag jobbat ensam. Maaassor att göra..Men det gick bra iaf. Tur att jag har så sköna arbetskamrater. Gillar verkligen mitt jobb :)

När jag slutade for jag med mami på Interflora och hämtade rosorna vi beställt till mormors begravning som är imorgon. Köpte även oasis, så jag kunde göra en kistdekoration.



Så här blev den. Den ska alltså ligga på kistan. Kommer bli fint. Kistan är vit.

Älskar att pyssla med blommor :)

Sen var vi till Risön, fikat efter begravningen ska vara där i bygdegården. Vi for dit med tårtorna och blommor till borden osv.

Sen for jag och skjutsa min bror som kommit hit från Östersund. Kul att se han. Men han är typ en brat ;P

Sen for jag och handla. Och kände att jag var så sugen på en PowerKing. Men sen jag börja träna har jag börjat kolla hur mycket kalorier allt innehåller. Så jag läste på burken. Och ser att den innehåller 44 kalorier per dl. Alltså totalt 110 kalorier! Det är mer än i en coca-cola!! Och dessutom är det 7 sockerbitar i en PK burk. Helt galet. Man får ju sitta i en evighet på trampcykeln för att förbränna det. Så jag ställde minsann tillbaka burken och köpte en ramlösa istället ;P

Mitt i handlandet så skrev Jimmy och fråga vad jag gjorde. Vi kom överens om att vi ska va i helgen ;) Kul ska det bli!

Sen for jag hem med maten. Och så skulle jag sätta på en tvättmaskin. Men då såg jag att tvättmedlet var slut. Så jag fick blåsa iväg till Uggle och tjuva lite tvättmedel eftersom ICA hade hunnit stänga. Och jag behövde rena kläder till begravningen.

När jag kom tillbaka till lägenheten stod det en rottweiler på vägen. Men jag såg ingen människa. Stod och kolla på den ett tag, och den satt och titta på mig. Så jag ropa på den, och då kom den i en jävla fart. Vart lite rädd att den skulle hoppa och bita mig eller nått. Men den var hur snäll som helst. Var nog bara några månader gammal. Stod och kolla ifall det var nån ägare där. Men såg ingen. Men så kom en annan kille med en hund där. Och jag fråga om det var hans. Men det var det inte. Så kolla jag på halsbandet, och där stod det ett telefonnr. Så jag tänkte att jag ringer, men då hade jag glömt telefonen i bilen. Så killen ringde. Och så kom ägaren (som bodde i djuptjärn) och hämtade sin lilla vovve :)

Jonny har suttit i telefonen och spelat massa låtar på gitarren åt mig. Men han spelar bara massa musik jag inte gillar ;P Så han sa att han skulle ringa upp på ett tag när han hade lärt sig nån kärlekslåt ;P Haha

Ja imorrn kommer hela syskonskaran vara samlad. Och tro mig, det händer typ en gång vart 5:e år. Synd bara att det ska krävas en begravning för att få alla att samlas ;S

Men men, nu ska jag iaf gå och diska lite tror jag. Behövs sannerligen.




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-01-28 @ 23:28:22 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(4)

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej!

Tänkte kika förbi och tipsa om min tävling där du kan vinna priser värda 700kr. Kika in du med :-)

2009-01-29 @ 20:40:32
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Marielle

Hon tog sitt liv :-(

Vad gör din bror häri Östersund?

2009-01-30 @ 00:33:42
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Marielle

ok. då kanske han tog mot larmet när min kompis hade gjort det hon gjorde... :-/ vad heter din bror?

2009-01-30 @ 01:20:27
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Heyli

hehe okej :p själv måste jag ha nåt störande att vakna till annars fattar jag inte att larmet ringer :p

2009-01-30 @ 13:12:56
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0