Åldern tar ut sin rätt

Ja jag hade en ofrivillig bloggpaus igår.

Kunde först inte somna natten till igår. Visste att jag skulle upp kl 8, och när jag har en tid att passa har jag svårt att somna. Men fick väl kanske 2 timmars sömn iaf. Var helt död när jag vakna. Åt frukost och så. Vid 9 åkte jag till pappa eftersom vi kommit överens att vi skulle åka mot Haparanda då. Men när jag kommer dit så är han inte hemma, blev irriterad och trodde han åkt utan mig. Men då sa Frida att farmor ringt och bett han komma dit eftersom farfar var dålig.

Så jag gasade dit. Och just när jag ska gå in så ser jag en ambulans komma. Jag fick ju panik, och 1000 tankar rusade genom skallen. När jag kom in så höll dom på att få på han nå kläder. Han hade tydligen typ fallit ihop när dom satt och drack kaffe, och varit helt okontaktbar. Så ambulansen tog med han till akuten och vi åkte dit.

Där låg han och skratta och skoja. Så frågade han pappa om han såg så ledsen ut pga att han var sjuk. Då sa pappa att du verkar ju inte vara så sjuk nu. Så säger farfar "nej men jag måste ju låtsas vara glad så jag får åka hem". Vi fick iaf veta att han hade blodbrist, starkt blåsljud på hjärtat och mest troligt kärlkramp. Så dom la in han. Han såg så gammal ut där han låg ;S Och farmor orkade inte ens komma med till sjukhuset, hon var så trött och hade ont i höften.

När vi hade varit med han på avdelningen ett tag la han sig och vila, och vi åkte till Happis. Där handlade vi på Maxi, ÖB och Coop. Sen tog vi med mat hem från vägkrogen i Sangis. Medans vi stod och vänta på maten så gick jag och spela på jacken, la i 5 kr. Så satt de en som jobba där bredvid mig och snacka som fasen :) Och jag bara vann och vann och vann mer och mer. Till slut var maten klar så jag var tvungen att sluta spela. Så när jag hämta pengarna sa killen som satt där bredvid mig "vi delar väl ;)" Haha

När vi hade ätit for vi med mat till farmor. Och sen for vi tillbaka till sjukhuset. Där skulle dom tvätta farfar, och han vart helt tokig. Han börja gapa och vifta med armarna och sa att han skulle slå dom på käften. Han ville verkligen inte att dom skulle röra honom. Han ville klara sig själv. Sen börja han gråta och fråga varför vi ville vara så elaka mot honom och sätta honom på sjukhuset, när han alltid varit så snäll. Huvva vad hemskt det var ;/

Men jag satt och höll han i handen och han berättade massa saker från när han var liten, och blev då lugn. Så efter nån timme kunde vi åka hem, för han vart så trött.

Då for jag hem och väntade på killen som skulle se på lägenheten, och satte på 2 maskiner med tvätt. Sen när han hade farit så pratade jag med J.V ett tag i telefon, sen la jag mig i sängen. Var helt slut. Klockan var väl runt 20.00 när jag somna. Sen vaknade jag 04.45 av att det var olidligt varmt. Så jag gick upp och öppnade fönstret, och drack vatten. Och tänkte sen lägga mig och sova en stund till. Var fortfarande trött, hade inte ens vaknat när telefonen ringt. Men då kom jag på "shit, tvätten". Så jag gick och hängde upp den. Men var tvungen att hämta den strax innan kl 6 eftersom det var nån annan som skulle tvätta då.

Vid 8 somnade jag igen, och vaknade strax innan 12 av att telefonen ringde.

Då for jag till pappa och satte kläderna i torktumlaren. Sen åkte jag till farmor. Vi åkte sedan till farfar. Han var helt borta. Bara mumlade massa, orkade knappt hålla uppe ögonen. Började fundera om dom kanske gett han nå lugnande. För dom sa att han varit helt ängslig, och ryckt ut alla nålar dom satt på honom. Men dom hade iaf lyckats ge honom 2 påsar blod. Men stackarn kände inte ens igen oss. Och trött var han. Dom sa att han hade inte sovit på hela natten. Han vill hem. Men det går inte. Han måste in på ett boende nu. Farmor klarar inte av honom. Han är ju 91 år gammal, och jätte ostadig på benen.  Ramlar hela tiden, och vet inte vart han är. Och hon är ju själv 84 och går med rullator.

När vi hade varit på sjukhuset så for jag iaf med farmor på ICA så hon fick handla. Och sen for vi till henne och jag hjälpte henne packa upp allt. Sen gav hon mig blomstercheckar för att hon tyckte att jag alltid är så snäll och hjälper dom med allt.

Nu ska jag gå och duscha, sen ska jag fixa mig nån middag. Sen hoppas jag att baby kommer hit, som du sa?

På återseende..

En låt farfar brukar sjunga



Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2008-12-21 @ 15:55:08 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(4)

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej. Kikade in på din jättefina blogg och passar på att lämna en jul hälsning. God Jul

2008-12-21 @ 17:31:39
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Ida Hasselqvist

Mysig blogg! :D

Är allt bra med dig?

(:

2008-12-21 @ 20:52:07
URL: http://hasselqvist.blogg.se/
Postat av: Annika

Förstår att Du inte har hunnit med bloggen. Hur är det med Farfar nu?? Hur tar Farmor det hela?? Och hur mår Du av allt det här så nära julen??!



Tänker på Er!



Massor av kramar!

2008-12-22 @ 01:24:34
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Ida Hasselqvist

Jotack, det är bara bra! Vad gör du gör skoj annars då? :D

2008-12-22 @ 13:53:48
URL: http://hasselqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0