100826

Ordning och reda, pengar på fredag!

Sommaren är nu slut, och hösten är här. Är ruskigt kallt ute! Fick ta vantar imorse när jag skulle cykla till jobbet. Och i huset är det jätte kallt så snart måste vi slå igång värmen. I augusti! Och igårkväll märkte jag att det blivit jätte mörkt ute, så det vart läskligt att vara ensam i huset för Janne var på träning och Zelda hade farit till mamma.

Idag skulle jag och Janne äta lunch på Kina, men det var så mycket folk så Janne tyckte vi skulle fara dit och äta det till middag istället. Så vi får väl se om det blir så då, eller om man är för trött.

Det tar verkligen på krafterna att vara gravid och skapa en ny människa. Oftast går vi och lägger oss i sängen kring 20.00, och sen somnar vi vid 21. Men det sägs ju att tröttheten går över, så jag hoppas på det.

Fick förresten svar på glukosbelastningen igår, och jag har inte risk för graviditets diabetes, så det var ju skönt att höra.

Går in i vecka 11 i helgen. Pappa verkar då se fram emot att bli morfar, för han säger det åt alla han träffar. Jag fick inte ens säga det själv åt farmor, för pappa hade redan hunnit skvallra.

Vincent (eller Meja) är nu ungefär lika stor som en clementin. Illamåendet börjar gå över, men vissa dagar kan jag inte ens tänka på mat utan att vilja spy.

Janne ser fram emot ultraljudet jätte mycket. Han hade velat vara med redan när jag gjorde vul, men då såg man ju bara en klump med armar och ben :P

Om dom inte vill säga könet på ultraljudet så kommer jag bli arg ;) Är ju så mycket lättare att köpa grejer om man vet. Även om vi räknar med att det är en kille. Så vi kommer nog bli förvånade om dom säger att det är en tjej :P

Nåja, nu ska jag fortsätta jobba.

Ciaaao!
 PUBLICERAT »  2010-08-26 @ 13:41:34 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(1)

Kommentarer
Postat av: sis

Måste tyvärr krossa dina drömmar om att tröttheten går över, jag var SJUUUKLIGT trött de sista månaderna :) fast å andra sidan brukar man få sån adrenalinkick efter förlossningen, så då är man hur pigg som helst ;)

2010-08-27 @ 15:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0