Snökaos

Fy sjutton vilket väder det har varit idag, och är fortfarande! Helt galet. Snön vräker ner samtidigt som det blåser som fasen. Nej, det blir nog ingen sommar i år.

Kom till jobbet lite väl tidigt imorse. Hade ingen koll på vad klockan var. Tur att S & E var där så jag hade någon att jyra med, dom börjar ju en timme tidigare än mig :)

Var in till "stan" på lunchen. Var och lämna nå papper till AF, så jag får min sista utbetalning därifrån.

Det är lite lustigt att jag tjänar 22 kr mer per timme på mitt nuvarande jobb än vad jag tjänade på Silja, och ändå har jag mindre att göra nu. Allvarligt talat, sök aldrig jobb på Silja Line. Arbetstiderna är helt kassa, och man tjänar sjukt dåligt. När jag var 18 bast och jobbade på ICA så hade jag 168 kr per timme när jag jobbade på helgerna. Och på Silja hade jag typ 90 kr timmen på helgen. Sjukt.

När jag slutade for jag till mami med min dator, för hon skulle kolla efter nån dikt till en begravning. Hennes kusin dog nyligt. Mycket dödsfall nu.

Jyrade med Henke också. Tror han tycker jag är lite småstörd ;P

Mami bjöd på fläskfilé och champinjoner. När hon var klar med datorn åkte jag till Uggle och gosa lite med Divan. Jag har ju försökt lära henne hur hennes "aktiveringsleksak" funkar. Och tänkte för mig själv att det kommer aldrig gå, hon kommer inte fatta. Men jodå, lilla gumman är smart. Hon lärde sig exakt hur hon ska få ut godisarna därifrån ;P

Suttit hela dagen och kollat på resor till Thailand. Så svårt att välja hotell. Men vi har iaf bestämt att vi ska åka till Patong. Just nu har vi 2 val. Ett jätte fint hotell med vattenfall och grejer, den 28/12 2009. Eller ett annat ännu finare hotell 28/1 2010. Och det är för samma pris. 15,000 per person.

Och då är ju frågan..Ska man åka så man kan fira nyår där? Eller ska man åka så man är där i februari när det är ännu varmare, och lite mindre risk för regn?

       


Har även suttit på Uggle och väntat på att Frida skulle bli klar så vi kunde fara på boxningen. Och när det är en kvart kvar så säger pappa "men hon är ju inte hemma". Så jag ringde, och då säger hon att hon inte ids fara. Jaha..Så jag tänkte att då går jag väl på gymmet då. Men då hade jag ju såklart inte mina skor där, så jag åkte hem istället.

Imorrn är det exakt en månad till jag fyller år. Och efter det är det bara 5 dagar tills jag får mysa med älsklingen <3

Just ja. Igår när jag skulle diska så gick jag in i köket och skulle tända lampan. Då börja det typ blixtra i lampan och så kom det värsta smällen och vart kolsvart i rummet. Blev rädd som fan!

Och idag när jag var i stan så höll jag på att krocka. En kvinna i typ 60-års åldern körde ut på vägen mitt framför mig. Hon kollade inte ens åt mitt håll. Så jag fick ju panikbromsa, men bilen gled ju bara. 1000 tankar for genom huvudet på nån sekund och jag tänkte "nu smäller de!". Men hon han just över vägen. Ursäkta språket, men vilken jääääävla idiot! En del människor borde verkligen inte få ha körkort. Jag säger inte att jag själv är någon rallyförare, men jag ser mig väl iaf för i korsningarna!

Nu blev jag irriterad, så jag ska gå och ta en varm dusch.




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-03-02 @ 21:25:34 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(2)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

tack för att du säger till :) jag ska höra med gratismakeup om de fick mailet som jag skrev med din adress på en gång !

2009-03-03 @ 11:10:31
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: HannahSthlm

Patong är ju väldigt kul & livat om man gillar shopping etc. och jag är övertygad om att ni kommer få det toppen. Dock måste jag rek. er att om ni ska bo i Patong så åk på utflykter så ni får se resten av Phuket. För Patong är inte "vackert" som många andra delar. Men gillar man fart & fläkt är det absolut ett bra alternativ.

Förra gången vi åkte var vi i Tri Trang Beach som är pyttelitet men supervackert med regnskog,fin strand etc. Därifrån kan man åka till Paradise island och fler andra öar.Kata Beach långt söder ut på Phuket (fast ändå bara ca 25 min från Patong med taxi/tuk tuk) är jättemysigt. Det är större än Tri Trang men ändå väldigt mysigt.

Denna gång jag åker kommer jag bo i Kamaka som ligger ovanför Patong. Ska bli spännande.,har aldtig besökt Kamala förr. Tre nätter ska vi även på på hotell i Karon Beach (ligger bredvid Kata Beach) Svårt med hotell,men gå på magkänslan!:)



2009-03-03 @ 22:53:56
URL: http://www.hannahsthlm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0