En ängel

Många hinder i vägen, tiden rinner iväg.
Uppgiven i själen för tok för länge.
Vem är jag idag, har jag tagit mig upp nu, med hjälp av en ängel.
Du ger mig trygghet.
När dörren är stängd låser du upp med en nyckel du trodde jag slängt.
Men den va bara gömd, sparad för en sån som du.
Som öppnar upp något som får mig att leva nu.
Alla år som jag bara längtade bort,
till ett paradis med någon av samma sort.
Ingen kunde se mig för den jag var.
Inget kändes äkta, som du och jag idag.
Nu mera blåser vinden i segeln.
Med dina andetag tar jag mig fram idag.
Och livet lever varje minut till slut.
För jag andas ut, för du har gjort mig hel.


Du är där för mig.
När mörkret smyger sig på tar du min hand och,
ge din kärlek och trygghet till mig.
När inget funkar så står du där med mig.


Jag älskar varje gång du kysser i vind.
Jag älskar varje gång när du stryker min kind.
Jag älskar varje gång du älskar med mig.
Och jag vill vara din så länge jag lever och andas in.

 PUBLICERAT »  2010-06-04 @ 15:20:04 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0