Ronja Rövardotter

07.15 igår morse satte vi oss i S70:n och började den över 30 mil långa resan för att hämta Ronja. Hade sovit max 3 timmar och var heeeelt slut.

När vi fick se valparna blev jag väldigt förvånad. Vi hade förväntat oss små hårbollar med lång päls. Men dom hade ganska kort päls. Men sååååååå söta! Vi hade 3 tikar att välja mellan, och vi kom direkt överens om vilken vi skulle ha. Och så skulle vi även välja en åt Jannes moster.

Valparnas mamma var galet fin! Var nog den finaste (vuxna) hunden jag någonsin sett!

Resan hem gick bra. Valparna sov nästan hela vägen, och gav inte ett ljud ifrån sig. Vi var hemma kring 21-tiden, och då var vi väldigt trötta.

Ronja har saknat sin mamma och pipit halva natten och velat dia. Janne har varit med henne mesta tiden av natten, men jag har varit ut med henne en sväng vid typ 4-tiden.

Kl 9 avlöste jag Janne, så då sov han till klockan var kring 13.

Jag passade på att fara till pappa och visa upp henne. Han kelade med henne, och Diva var rädd för henne.

Och så sa pappa lite fundersamt "är det här verkligen en papillon?". Han påstod att Frida sagt det, men Frida fattade ingenting och sa att hon minsann inte sagt det. Så jag vette fan vars han fick det ifrån :P Skulle iaf aldrig någonsin skaffa en papillon, dom är så sjukt fula. Jannes kusin i Luleå har chihuahua hane och en papillon hona som fick valpar i somras, så han frågade om jag inte skulle ta en valp. Skulle aldrig ens tänka tanken :P

Zelda och Ronja busar iaf massor med varann. Och Ronja är riktigt kaxig, men Zelda blir lite väl "hårdhänt" ibland. Hon fattar väl inte riktigt att hon måste vara försiktig med bebisen :P

Ronja gillar inte att vara ute. Hon tycker det är alldeles för kallt! Men när man varit ute med henne så har folk som gått förbi sagt att hon är sååå söt. Och jag hade henne innanför jackan när jag var på Snurran för att köpa halstabletter, och kassörskan vart typ kär i Ronja :P

Har även varit med henne en sväng till mamma, och sen har mamma varit hit. Och mamma kallar henne för Siri hela tiden, så stackaren blir väl förvirrad :P

Imorgon ska vi nog fara till Påläng så Ronja får leka med sin syster som bor hos Jannes moster. Hon har döpt den till Minna, för att hon ska minnas vad den heter haha.

Kan tyvärr inte lägga in någon bild på henne ännu. Jag har ju sålt min mobil, så just nu har jag en telefon utan kamera. Och när jag sålde den så skickade jag ju även med den enda usb-kabeln vi hade, så jag kan inte lägga in bilderna från Jannes telefon heller. Men min nya mobil borde komma imorgon eller på torsdag.

Nåja, nu ska jag gå och se vad Janne och Jeppe gör. Bebisen vilar efter bus med halvsyrran Zelda :)

Ciaaao!

 PUBLICERAT »  2010-01-05 @ 20:42:59 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0