100126

Gokväll!

Sitter här och smaskar på färsk ananas. Finns det något godare? Jag tror inte det! Köpte en ananas förra veckan eller något, och gjorde smoothie av den. Men den vart inte alls nå god, så jag vart jätte besviken. Så nu köpte jag en ny ananas och äter den "naturell" :)

Fick en chock idag när jag skulle kolla mitt konto, för jag hade fått 4000 kr mer än vad jag skulle ha. Lite skumt. Nåja, det är löst nu iaf.

Idag blev jag väckt av att Theodor kom in i sovrummet och sa att jag måste vakna. Han och Johanna har varit här nästan hela dagen.

När dom gick iväg till Linda så gick jag och Janne iväg för att handla. Vi tog med oss Ronja i snöstormen, och det borde vi inte gjort för hon höll på att frysa ihjäl typ.

Sen har vi gjort köttbullar, och dom vart riktigt goda! Hemmagjorda köttbullar är så sjukt mycket godare än köpes!!

Efter maten ville Janne vila, så vi gick och la oss. Och efter lite mys somnade vi, men hann bara sova ca 5 minuter innan vi blev väckta av att Jannes mobil ringde. Det var hans kusins man som ville köpa min gamla dator. Vart ju en del förvånad med tanke på att jag inte satt ut någon annons eller något, så jag antar väl att det är Johanna som sagt att jag tänkt sälja den :)

Vi kunde inte somna om efter det, så vi mös lite till och sedan klev vi upp. Jag har suttit och sett Familjen Annorlunda som jag missade igår, och strax ska jag se dagens avsnitt av One Tree Hill.

Jag missade Paradise Hotel igår. Glömde helt bort det! Typiskt. Nåja, får se det på tv6-play sen.

Idag har vi förresten varit lediga, och det har varit skönt. Igår var vi på studiebesök på Lernia. Hoppas att Janne tar sig in på VVS-utbildningen där till hösten. Och imorgon ska vi på två andra studiebesök, och ett sista på torsdag. På fredag är det introduktion inför pluggandet som startar på måndag. Jag har börjat tjuvläsa lite i boken, och det verkar vara en intressant kurs.

Jag och Janne har kommit överens med våran handläggare om att vi ska turas om och plugga hemma varannan dag var så någon av oss kan vara hemma med Ronja. Jätte snällt av honom att gå med på det :)

Just ja..Igår bakade jag. När jag kollade i frysen så insåg jag att silvia kakan var slut, och det fanns bara 2 daimrutor kvar och några bitar philadelphiabullar. Så jag gjorde daim-biskvier, och sen hade jag så mycket smält choklad kvar så då gjorde jag några kokostoppar också. Med tanke på att Janne redan ätit 4 biskvier så måste dom ju vara goda ;) Haha. Nä men han sa faktiskt att dom vart jätte goda, så det var ju bra :) Och jag tyckte kokostopparna vart grymt goda :) Så nu har vi lite fika om någon vill komma hit och gotta sig :)

Näää, nu ska jag gå och pussa lite på min älskling och sedan se OTH!

Ciaaao!
 PUBLICERAT »  2010-01-26 @ 20:59:00 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0