100121

Goddag!

Idag har vi varit tvungna att vakna tidigt, även fast vi var lediga. Dom håller på att fixa ventilationen i huset, och idag har dom varit i våran lägenhet och monterat friskluftsventiler ovanför våra fönster i sovrummen och vardagsrummet. Och om ca 2 veckor ska dom byta ut ventilationen i badrummet, och så ska vi få en ny köksfläkt. Jag förstår dock inte varför dom ska byta ut fläkten, för den är ganska ny. Men men, det är väl bara tacka och ta emot.

Vi har varit och handlat idag också. Och eftersom vi inte har någon bil nu så blev det att handla på coop, även fast jag inte gillar den affären. Men eftersom vi skulle storhandla så ides vi ju inte gå till Ica.

Så nu har vi lite mat iaf, och är över 800 kr fattigare. När vi hade handlat så kom Jannes kusin hit med Ronjas syster, och sen kom även Jannes moster. När dom hade varit här ett tag så åkte Janne med dom till coop för att köpa hundmat. Kan ju bli tungt att bära nästan 20 kg hundmat hela vägen hem :P

Jag for sen iväg på ett litet möte som var ganska givande. Så nu har jag fått en bok så jag kan börja läsa "Medicinsk Grundkurs" den 1 februari. Och när jag har läst den kursen ska jag läsa "Barn och ungdomssjukvård". Och Janne ska läsa Samhälls och 2 andra kurser som jag inte kommer ihåg vad det var :P

När jag var klar på mötet så gick jag in på Colorama där jag såg en grymt snygg tapet. Den kostade dock 700 kr/rulle, och vi har ju redan fått nya tapeter i hela lägenheten :P Men någon gång ska vi väl förhoppningsvis flytta härifrån, och så vill jag verkligen ha den tapeten!

Vi har faktiskt haft funderingar på att flytta till Påläng. Jeppes gamla lägenhet är ledig, och vi funderade på att hyra den. Vi vill ha en lägenhet på markplan med uteplats, och i den lägenheten finns det även tvättmaskin och torktumlare, och vi hade fått välja nya tapeter till hela lägenheten. Så det hade varit perfekt åt oss, eftersom vi förmodligen ändå kommer spendera väldigt mycket tid i Påläng till sommaren. Men dock funkade inte comhem där, och vi är låsta till comhem ett år till. Och Janne vill inte betala 500 kr/månad för tv-kanaler han inte kan se. Så vi bestämde att vi bor kvar här.

Egentligen planerade vi ju att flytta till farfars hus. Det hade ju varit skönt när man har hundarna, och sen när man får barn. Men när jag frågade pappa om renovering så säger han att jag inte får flytta dit för Frida ska bo där. Happ.

Kan ju säga att rättegången gick bra, men vi höll på att komma försent. Vi skulle låna pappas V70, så vi var tvungna att åka till hans jobb och byta bil med honom. Och han var så seg så det drog ut på tiden. Nåja, helt otroligt att vi fick låna hans bil iaf.

Dock är vi utan bil nu, och jag ids inte ens diskutera med idioten. Han får behålla skitbilen och jag tänker då inte ha någon kontakt med honom så länge han beter sig som han gör.

Nååååja..På nå tag ska vi börja laga dagens middag som blir chili con carne. Har inte ätit det på flera år, och jag har aldrig lagat det själv heller. Så vi får väl se hur det går :)

På återseende..

Ciaaao!
 PUBLICERAT »  2010-01-21 @ 15:33:20 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0