100117

Gokväll!

Sitter här i min ensamhet och väntar på att "I en annan del av Köping" ska börja. Janne är på innebandy träning och Ronja är hos Frida, eftersom vi ska på någon jävla kurs som AF skickat oss på imorgon bitti. Så vi kommer måsta ha hundvakt varje dag nu tills hon blivit lite större och kan vara ensam hemma med Zelda. Hur vi ska lösa det är ju dock ett stort problem. Nåja..

När vi hade varit och lämnat Ronja på Uggle så for vi på coop och köpte hudlotion och jäst. Så snart ska jag väl sätta igång att baka bröd. Vi har helt slutat att köpa bröd. Att baka själv är ju mycket godare, nyttigare (inga konstiga tillsatser) och dessutom billigare. Och nu har det blivit standard att jag bakar på söndagar så Janne har nybakt bröd när han kommer hem från träningen och är hungrig :)

Igår åkte vi till Påläng med Jeppe när han slutade jobbet. Vi jyrade med hundarna, sen åt vi middag. Och sen spelade dom andra penga-poker, och Janne vann sig en slant. Jannes moster var även där med sin valp (Ronjas syster) så dom fick busa med varann, och dom var helt galna. Vi var hemma kring 21.30, och då var jag jäääkligt trött.

Vi har förresten börjat ge Ronja c-vitamin nu. Hon pinkar onormalt ofta, och det kan bero på UVI. Så då är veterinärens råd att ge c-vitamin. Så vi får väl hoppas att det hjälper.


På tisdag ska vi till Happis. Jag ska vittna på en rättegång. Jag skulle ju gjort det i oktober, men den rättegången blev inställd för målsägande dök inte upp. Lite konstigt att dom har rättegången så här sent, för det är om en grej som hände sommaren 2008. Nåja. Jag ska även lämna in min gamla dator på rep. Och innan vi åker till Happis ska jag till barnmorskan. Så vi har fullt upp på tisdag minsann.

Förresten så har jag ju glömt att berätta om när jag tappade min plånbok med 2000 kr i. Vi var på Häst & Hundliv och skulle köpa nytt halsband och koppel åt Ronja. Jag betalade, och satte tillbaka växeln i plånboken. Sen for vi till banken för jag skulle sätta in pengarna på mitt konto. Men när jag står där inne märker jag att plånboken inte ligger i min jackficka. Gick ut i bilen, men den var inte där. Jag fick panik och värsta hjärtklappningen. Tänkte att om jag har tappat den utanför affären och någon sett den så är den ju borta. Var nära att börja grina!! Nå vi åkte tillbaka till affären, och när jag ska kliva ur bilen så kommer tjejen som jobba i affären ut med plånboken i handen och ler åt mig. Vette fasen om jag glömde den på kassadisken eller om jag tappat den, men det var ju en jävla tur att jag fick tillbaka den iaf :)

Nä, nu ska jag sätta igång med brödbaket.

Bjuder på en film först. Janne, Ronja, Tuula och Minna.






Ciaaao!
 PUBLICERAT »  2010-01-17 @ 19:21:10 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0