100108

Idag fick jag ett glädjande besked av Brandos.se. Mina Steve Madden skor som jag köpte i våras gick ju sönder. Klacken lossnade flera cm på ena skon, vette tusan hur det gick till. Hur som helst så hittade jag kvittot, helt otroligt att jag sparat det. Så jag skrev till dom och frågade om det gick att reklamera dom trots att det är 8 månader sedan jag köpte dom. Fick till svar att jag kunde lämna in dom till en skomakare och skicka in kvittot till dom, eller skicka skorna till dom så skulle dom göra en bedömning. Och eftersom det inte finns någon skomakare här så skickade jag in skorna till Brandos, och dom stod för frakten. Tänkte att dom skulle laga dom och skicka tillbaka dom till mig. Men idag fick jag ett mail att dom godkänt reklamationen, men att skorna var slut i min storlek. Så jag fick välja mellan ett par andra skor i samma prisklass, eller så kunde jag få pengarna tillbaka. Jag valde pengarna, och redan efter en halvtimme hade dom satt in 1108 kr på mitt konto, så jag fick även tillbaka frakten jag betalade när jag köpte skorna. Great :) Kanon bra service verkligen!



Jag gillade verkligen mina Steve Madden. Har dock bara använt dom en gång, och det var på Kalix Dagen. Är ju väldigt hög klack på dom, så dom var lite svåra att gå i. Men såååå snygga! :)

Och idag har även min nya mobil kommit, wihoo! :)



Så jag ska fara och hämta ut den sen när pappa slutar. Skulle fara och göra det för ett tag sen, men batteriet i bilen var dött. Igen. Typiskt. Men så blir det på vintern när man bara kör korta svängar, då hinner inte batteriet ladda. Har även 3 paket till att hämta ut, och så ska jag skicka iväg ett spel vi sålt på Tradera. Och så måste jag handla också.

Och annars då? Bebisen frodas och mår bra. Hon har fått bra natt-rutiner. Igårnatt vaknade hon vid halv 4, och sov sedan till 9 ungefär. Och inatt var jag ut med henne kl 6, och sen sov hon till ca 9 tror jag.

Eftersom jag är galet morgontrött så går jag ut med henne på natten, och så kliver Janne upp med henne på morgonen så jag får sovmorgon :P

Idag har jag dock bara sovit till 10 ungefär. Men det beror nog på att vi gick och la oss ganska tidigt igår.

Jeppe är här nu igen, och ska sova här i helgen för han ska jobba. Vette tusan vad vi ska göra ikväll. Älsklingen ville iaf att vi skulle äta ytterfilé, strips och sås till middag så det blir nog gott. Dock tror jag att jag fixar klyftpotatis till mig själv, för jag tycker inte att strips är speciellt delikat. Skulle tro att det blir vitlöksbröd till också ;)

Just ja, har ju glömt att skriva om gubben som sköt raketer för någon dag sedan. Idioten stod på balkongen och sköt raketer här på baksidan, och han hade ju andra balkonger ovanför sig. Lät svin högt, och Zelda vart livrädd. Så jag gick ut på våran balkong och skrek åt honom att han var helt jävla dum i huvudet och en jävla idiot och om han sköt en till raketjävel från balkongen så skulle jag ringa polisen. Gubben var svin full och sa "jamen gör det då" och så gick han in. Men han vågade minsann inte skjuta nå mer raketer. Fy fan vad arg jag var alltså :P Det är ju faktiskt förbjudet att skjuta raketer i tätbebyggt område!

Nåja, nu ska jag gå och kela med Ronja..

Ciaaao!
 PUBLICERAT »  2010-01-08 @ 13:59:51 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0