100217

Goddagens!

Har inte bloggat på ett tag nu, så jag ger väl er en snabb update om vad som hänt sen sist :)

Fredag:

Vi fick ha Jeppe's bil medans han jobbade, så jag åkte runt och gjorde massa ärenden. Hade tänkt köpa ett presentkort på Massagepraktiken åt baby i Alla ♥ Dag present, men han ville ha en till kontroll till xbox'et, så han fick beställa en sån istället. Men sen fick han veta att den inte fanns kvar, så jag åkte och köpte en tröja åt honom som han sagt att han ville ha, och så ett gulligt kort såklart :) Köpte även blommor till farmor som jag sen var jag lämnade.

När Janne kom hem fick han sin present, 2 dagar för tidigt ;) Haha. Och jag fick min present, som var en resa till IKEA där jag fick handla och han betalade. Kan man få en bättre present?! ;)

Vi kom dock iväg ganska sent, så det vart lite stressigt. Men jag köpte iaf en byrå, en skohylla, en förvaringshylla till badrummet, blommor, taklampa till sovrummet (ÄNTLIGEN! Vi har bott här sen september men har inte skaffat en lampa förrän nu ;P), fönsterlampa till sovrummet, lampa till att ha på byrån, spegel att ha ovanför byrån och massa annat små tjafs.

När vi gick mot kassan sa Janne "Vad tror du det kommer kosta, typ 2000?" Näää, sa jag, max 1500. Så jag vart lite förvånad när vi skulle betala och det kostade ca 2500 kr haha. Tusen tack för presenten älskling! ;)

Vi var även och köpte en jacka åt Janne. Den var jätte fin och passade honom perfekt :)

Förut har ju våran hall varit helt tom. Har inte varit något mer än en hatthylla där, men nu är den jätte mysig! :)






Såg nu att det ser helt konstigt ut på bilderna när det blir en skugga från spegeln på väggen mitt emot som sen syns i spegeln haha.

Lördag:

Jag var och simmade en timme, och det var jätte skönt! Sen var vi på promenad med hundarna. Resten av kvällen mös vi bara :)

Söndag:

Super fint väder! Vi var på promenad med vovvarna längs strandpromenaden. Sen fick vi besök av Jonte, Niklas och Theodor.

På kvällen åt vi biff med bambuskott och champinjoner, och ris till såklart. Sen åt vi Carte D'or till efterrätt. Hur sjukt god är inte den glassen?! :)



Måndag:

På dagen lallade vi mest på här hemma. Sen på kvällen var jag och simmade en timme igen. Var skönt, men kanske lite kallt i vattnet.

Tisdag:

Var i Luleå hela dagen. Som jag skrivit tidigare så läser jag ju medicinsk grundkurs, och då måste man gå hjärt- och lungräddningskurs. Och jag fick åka till Luleå och göra den. Hann även shoppa lite. Köpte dessa smycken:





Och så köpte jag ljuslyktorna som står på byrån.

Var ju fettisdag, så jag fikade en semla på Börje Olssons. Eftersom jag inte gillar mandelmassa så tog jag en semla med vaniljkräm, och det var gott :)

Idag:

Har varit och traskat på stan i kylan. Skulle skriva på ett papper så att jag får rese-ersättning för min Luleå resa, och så hämtade jag ut ett paket. Och så köpte jag oss varsin semla från Lyktan också. Dom har helt klart världens godaste semlor! :) Så nu har vi ätit 2 st i år, och klarar oss nog till nästa fettisdag :)

I paketet jag hämtade ut fanns detta:



En super skön topp! Tror jag ska beställa den i svart också ;)



En kort och vid topp som blir perfekt att dra på sig när man ska till och från stranden i Malaysia t.ex. :)




Även Janne fick sig en ny tröja. Blir jätte fin till våren/sommaren :)


Vart visst ett ganska långt inlägg det här ;) Avslutar det med en bild på halvsyskonen.



Ciaaao!



 PUBLICERAT »  2010-02-17 @ 15:59:48 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0