Another lover's gone

Hej hopp!

Sitter här och håller på att hungra ihjäl. Tur att maten snart är färdig. Blir ugnsstekt lax, potatis och gräddfil idag. Mums :) Och igår vart det saltströmming. Gott med fisk :)

Vi har även fått två sikar och massa löja av Jannes päron, så vi har fisk så det räcker och blir över :P

Efter att jag hade skrivit förra inlägget så kom jag på massa saker som jag hade glömt skriva :P T.ex. att jag har varit och klippt mig :) Blev en rak lugg istället för sned lugg den här gången. Och precis som förra gången så var jag till Emelie på Hår & Naglar. Trodde inte hon skulle komma ihåg att hon klippt mig, men det gjorde hon. Det första hon sa när jag satte mig var "ja nu har ju rakpermanenten börjat växa ut".

Har ju även varit i Happis för att vittna på rättegången ang. det som hände i Pajala. Men det blev ingen rättegång, för målsägande dök inte upp. Så det blir en annan gång. Så typiskt. Men jag klagar inte, får ju betalt så :P

Efter det släppte vi av mamma på IKEA, och jag och Janne for på Jysk och köpte köksstolar åt pappa. Han har börjat investera nu minsann. Han brukar köpa skrotbilar för 10,000-15,000 kr, men nu slog han till rejält och köpte en splitterny volvo för 306,000. Vad hände?!

Förra eller förrförra (dagvild och dåligt minne) helgen ringde Jannes mamma och fråga om vi ville komma med till Happis och shoppa. Och det ville vi, så vi åkte till Påläng för att hon ville att vi skulle köra hennes bil. Men när vi kom dit så hade hon ändrat sig och ville till Luleå istället. Klockan var då ganska mycket, och Janne skulle se fotboll, så han ville inte följa med. Så Stefan skjutsade hem honom och så for jag och Tanja till Luleå. När vi skulle åka så sa hon "Nu jävlar Elina. Vet du vad vi ska göra? Vi ska köpa trisslotter på varenda ställe efter vägen till Luleå. Då måste vi ju vinna! Och jag betalar åt dig."

Så hon köpte lotter i Töre, Råneå, Persön och sen inne i Luleå. Totalt fick jag 10 lotter, men vann bara på en. Jag tror hon köpte 5 eller 6 st åt sig själv, och hon vann inte på en enda. Så vi hade ju inte direkt tur :P

Janne tyckte iaf att Tanja var skyldig oss en Happis-resa, så vi var dit med henne och Stefan i söndags. Vi gick snabbt igenom IKEA, men köpte inget. Var så sjukt mycket folk.

Janne fick en datastol i present av dom, eftersom han snart fyller år. Eller snart och snart. Den 2 december. Men han behövde verkligen en datastol, för jag ville inte att han skulle sitta och nöta på köksstolarna ;P

Janne köpte sig även vantar och mössa, och så handlade vi på ICA Maxi. När vi var klara där så blev vi bjudna på mat.

När vi kom hem så var jag sjukt trött. Så när baby for på innebandyträning så slocknade jag. Vaknade sen av att han strök mig på kinden, gav mig en puss, och sa "hej snygging". Kan man få bättre uppvaknande? ;)

Idag har vi tvättat. Kan ju säga att det behövdes, hade inga rena kläder. Och så har vi varit på prommis till Uggle, och sen frågade jag Janne om vi inte skulle fara en sväng till Grytnäs och hälsa på familjen Vinsa/Lundbäck. Så vi for dit och surrade en stund.

Nu sitter Janne och spelar, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Han skulle spela till ca 20.00, och sen ska vi gå och handla. Vi har slut bröd, smör och pålägg. Och efter det ska vi se Prison Break.


Vad tycker ni om den här bilden på baby förresten? Haha. Tycker han ser ut som Günter när han inte har rakat sig på flera dagar, och så dom där stekiga brillorna ;P Haha




Nu tror jag minsann att jag ska lägga mig och vila lite, har ont i skallen.

Men först ska jag tipsa om en bra låt. När jag hörde den första gången tyckte jag inte den var speciellt bra. Men nu tycker jag den är skit bra, och lyssnar på den ca 20 ggr per dag. Igår sa Janne "vet du att du nöter den här låten älskling?" Haha :)








Ciaaao!
 PUBLICERAT »  2009-10-20 @ 18:38:29 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0