Sitter och drömmer mig bort

Samtidigt som jag sitter här och drömmer mig bort bland massa fantastiska prylar så gör jag även en önskelista, för det är ju trots allt snart jul :)

Det här med bloggar har ju blivit väldigt stort, och tjejerna som driver dom största bloggarna tjänar rejält med pengar på detta. Och för att inte tala om alla gratis-grejer dom får. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är liite avis iaf ;)

Jag kan bara tala för mig själv, men rätta mig om jag har fel..?

Varför läser vi dom stora bloggarna, t.ex. Kenza, Kissie och Foki ?

Jo, för att dom lägger in massa bilder på både sig själva och på allt dom köper. Och dom uppdaterar flera gånger om dagen, och man får följa med dom överallt och läsa om deras vardag.

Ni som har följt min blogg ett tag vet ju hur shopping-galen jag är. Speciellt när det gäller skor, men även kläder. Men det är ytterst sällan som ni fått se bilder på det jag köpt. Varför? För jag äger inte ens en kamera! Har ju tagit någon bild ibland med mobilen, men ni vet ju hur dåliga och fläckiga dom bilderna blir.

Och jag skulle gärna uppdatera oftare, men för det första så är min dator så himla seg. Tar en evighet att ladda upp bilder osv. Och så kan jag ju inte släpa med mig min stora dator om jag ska åka någonstans.

Så därför har jag nu kikat efter lite prylar jag skulle vilja ha som skulle underlätta för mig att göra min blogg bättre :)

Samtliga grejer (och bilder) kommer från http://www.dustinhome.se/



För det första skulle jag som sagt behöva en kamera. Och helst av allt skulle jag vilja ha denna:



Det här är en Samsung ST550, med 12.2 mega pixels. En kamera som är perfekt för oss bloggare, eftersom den även har en display på framsidan. Med andra ord så är den perfekt när man ska fota sig själv! :)

Jag gillar faktiskt inte att bli fotat av andra, men man har ju tagit en hel del ego-bilder på sig själv ;P Så den här kameran hade varit perfekt åt mig :)

Den kostar bara 3190 kr, och ni hittar den HÄR


Och sen så skulle jag ju även behöva en ny blogg-dator. Och då är det ju såklart en laptop som gäller. Och om man ska kunna bära runt på den och ta med den när man åker iväg och ska göra något så måste det ju vara en liten dator. Hade mer än gärna haft denna:



Det här är en Asus Eee PC med 11.6" skärm. Liten och behändig, ryms i handväskan. Och självklart ska den vara rosa! ;) Den har 160Gb hårddiskutrymme, så det ryms massa bilder på den! :) Och den har 11 timmars batteritid, så man behöver inte släpa med sig laddaren hela tiden. Så denna dator finns högt upp på min önskelista :)

Den kostar 4290 kr och ni hittar den HÄR


Men vi har ett litet problem här i hushållet. Min käre sambo tycker att jag spenderar lite för mycket tid vid alla dessa bloggar. Så för att han inte ska klaga så mycket så måste han sysselsättas med något han tycker är kul. Och vad gillar han då? Jo, han gillar att spela xbox. Och även fast jag inte skulle ha så stor användning av ett xbox så önskar jag mig ändå ett sånt, för att Janne ska hålla sig lugn så jag får blogga ifred! ;)




Hos Dustinhome kostar ett xbox 360 med två spel 2 539 kr, och ni hittar dom HÄR




Sådärja, kära släkt och vänner..Nu vet ni vad jag önskar mig i julklapp. Och tänk på att jag faktiskt har varit extra snäll i år, så jag förväntar mig bara hårda paket på julafton ;)

 PUBLICERAT »  2009-11-16 @ 20:22:30 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(3)

Kommentarer
Postat av: Erture

Kika in på min sida. Nya egendesignade smycken och namnsmycken kommer upp hela tiden.

2009-11-16 @ 21:16:37
URL: http://erturesmycken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tror att Janne vill ha GH i julklapp ;)

2009-11-16 @ 22:10:20
URL: http://paucisverbis.blogg.se/
Postat av: Elina

Haha japp det vill han! Han frågade tidigare om GH finns till xbox :P Haha

2009-11-16 @ 22:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0