Mitt i veckan

Jaha, då är vi mitt i arbetsveckan. Tycker dom här dagarna har gått fort.

Skulle ju sova tidigt igår, men det vart ju inte så.

Innan jag skulle gå och duscha så kikade jag in på blocket lite snabbt bara. Och såg då en hörnsoffa i skinn för 500 kr. Dom måste ju skämta tänkte jag, för den såg så fin ut.

Men jag ringde, och inte var det ju nå skämt hehe. Han vart nog förvånad, för annonsen hade bara legat uppe i typ 20 min ;P

Men jag, Frida och Henke for iaf och kollade på den. Och den var riktigt fin. Inga sprickor i skinnet eller nått. Ett riktigt fynd med andra ord!

Och den soffan passar mycket bättre till tapeterna i vardagsrummet, än Henkes röda soffa ;P

Och så är det ju en hörnsoffa så vi ryms ju alla 3 att ligga där ;P Hehe

Vi åkte iaf till Uggle för att hämta släpet. Det var 1 ½ meter snö över det. Vi började skotta, men gav upp efter typ 1 minut. Så Henke "ringde en vän" så vi fick låna ett släp. Jag frågade Henke om vi inte behöver spännband, men han sa att det inte behövs om han får köra för han kör så lugnt. Eller hur?! När vi hade kört runt halva kvarteret så fick vi stanna för att ena delen höll på ramla av haha.

Nu står soffan i farmors garage och väntar på att få komma in i lägenheten :)

Ska ju idag och skriva på kontraktet och välja färg till mitt sovrum. Idag är det exakt 2 veckor tills vi får flytta in :) Och jag fyller ju år den 3 april, så då blir det både inflyttningsfest och födelsedagsfest ;)

Skönt att man inte behöver köpa så mycket grejer nu när man flyttar, för man har ju redan det mesta. Lite mysiga kuddar och nån filt till soffan. Och nå blommor, och kanske nån tavla. Och så ska vi väl köpa nå stolar också. Vi fick ju mormors ekbord, jätte snyggt. Skulle vara fint med svarta stolar till det. Hade helst haft skinnstolar, men dom kostar ju 900 kr styck, så det får nog bli trästolar ;) Hade även velat ha typ bordstabletter i svart skinn, men vet inte riktigt vart man får tag i såna?

Skulle posta paketet med Erikas vinst imorse, men hitta inte mina frimärken. Så jag måste kolla efter dom när jag far hem på lunchen. Hmm..Har ju dröjt ett tag nu, men har helt glömt bort det ;S

Nå nu ska jag gå och käka lite fil, håller på att avlida av hunger.

Ciao Bella!

 PUBLICERAT »  2009-03-18 @ 09:37:59 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0