Effektiv dag

Jag har inte sovit något inatt. Låg och vred och vände på mig. Till slut kollade jag på klockan och hoppades att det skulle vara många timmar kvar tills jag skulle upp så jag skulle hinna somna lite. Men då var klockan 07.05, och alarmet ringer 07.10. Suck. Trodde jag skulle svimma när jag klev upp, så jäkla trött var jag.

Idag har vi bara varit 3 pers på jobbet. Ganska tyst, eftersom det annars brukar vara runt 50 pers där. Så jag har städat och jyrat på. Var ju även och kollade på lägenheter på lunchen. Var bara en som vi tyckte var bra. Men jag sa att vi vill ha bytt tapeter i stora sovrummet, och även få välja ny färg till andra sovrummet. Så hon skulle kolla upp det där. Så grymt fula tapeter det var i alla andra lägenheter. Alla hade gult i något av rummen, och en del hade nån ful teracotta färg. Jag hatar gula tapeter, det är det absolut fulaste som finns. Och även Frida och Henke tyckte det var fult.

Men när man är i ett sånt läge att dom har flera lediga lägenheter och inga intresseanmälningar så kan man förhandla till sig nästan vad som helst ju. Så det blir nog bra det där.

Idag kl 13 öppnade ansökningen till högskolan. Så nu har jag sökt till socionomprogrammet i massa olika städer runt om i Sverige. Har inte så stora förhoppningar om att jag ska ta mig in, men måste ju prova söka iaf. Tar jag mig inte in i år så söker jag till nästa år.

Har ju också varit på Komvux och skrivit in mig där. Kom överens med studievägledaren om att jag skulle höja betyget i Engelska A och Svenska A. Hade VG i Engelskan, och jag behövde bara ringa ett telefonsamtal för att höja det till ett MVG. Det var ju samma lärare som jag hade i B-kursen. Och jag fick ju MVG i den, så hon sa att det är ju självklart att jag får ett MVG i A-kursen också. Dock kostar det ju ändå 500 kr att höja det betyget.

Så nu ska jag ta tag i svenskan. Det känns lite småjobbigt. Var massa uppgifter man skulle göra.

Fick även kallelsen till högskoleprovet idag. Nu är det nära. Vet redan nu att det kommer gå åt helvete. Kommer inte kunna sova natten innan för jag kommer vara så nervös. Och under själva provet kommer det stå still i min skalle eftersom jag kommer vara så nervös för att jag vet att det går på tid. Men man får väl försöka tänka positivt.

Pratade med Gina för en stund sen. Saknar henne grymt mycket! Tror jag ska åka ner till Göteborg under Valborg :)

Idag var det ju boxning, men vi ides inte fara på det. Det har börjat bli tråkigt. Vill inte gå dit dom dagar "hitler" är tränare. Han bara skriker åt alla. Så vi for på gymmet istället. La på 10 kg extra på bänkpressen för att se om jag orka, och det var inga problem ;) Nice nice.

Har även ringt och bokat besiktning av min lägenhet. Så nu har jag 2 veckor kvar att bo här. Kommer sakna min lilla lya. Men fuck vad jobbigt det kommer bli att städa ur den. Hoppas mami kommer och hjälper mig ;P


På lördag blir det att åka till Luleå. Gå på mässan och sen shoppa lite. Ska även använda mina presentkort på Kicks som jag vann i en bloggtävling. Hoppas dom har produkten jag tänkt köpa!

Nå nu ska jag gå och duscha iaf.


Grymt bra träningsmusik!




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-03-16 @ 20:30:23 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0