I taket lyser stjärnorna

Igår såg jag "i taket lyser stjärnorna". Ibland känns det som att man skulle vilja vara 14 igen. Man brydde sig inte speciellt mycket om någon eller något. Party varje helg. Drack 3,5or och hånglade med 3 olika killar på festen. Eller det kanske var när jag var 17? ;P Haha

Samtidigt så var det ju en jobbig period. Fy fan vilken tonårskris jag hade ;P Är förvånad över att mamma inte fick en hjärnblödning eller nå. När jag var 14 packade jag mina kläder och flyttade efter ett bråk med mamma, och jag flyttade aldrig tillbaka.

Blev tillsammans med M när jag var 15. Och eftersom vi alltid bara var med varann, eller med hans kompisar, så tappade jag kontakten med dom flesta av mina vänner jag hade då. Inte värt för 5 öre. Känns som ett bortkastat år, som slutade med massa onödiga tårar.

Sen började jag umgås med Tobbe. Dag och natt. Vi satt typ ihop ju haha. Umgicks 24/7. Och kul hade vi :) Kan nog ärligt säga att han är den bästa vän jag någonsin haft. Men vad hände egentligen? Jag minns faktiskt inte.

Tror vi gled isär när jag flyttade till Piteå och började gymnasiet. Men så kul som jag hade där, har jag aldrig haft under mina år i skolan. Så jäkla sköna människor jag lärde känna där. Speciellt Adam, Dennis, Martin och Jimmy. Man skrattade tills man hade magknip varje dag.

Ändå valde jag att flytta tillbaka till Kalix efter en termin. Jag var nog inte redo att flytta då. Det vart liksom så hastigt. Fick höra att Tesse hade sökt skola där, och jag haka på. Typ 2 veckor innan skolan börja sa jag till pappa "Jag flyttar till Piteå snart, du måste fixa mig en lägenhet". Vilket kaos det vart då.

Nä, nog har man både bra och dåliga minnen från tonårstiden :)
 PUBLICERAT »  2009-06-04 @ 14:25:45 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0