090719

Fy fan vad varmt! Jag tror jag avlider.

Var ett par dagar sedan jag skrev. Så jag ger väl er en snabb update om vad jag gjort..

I torsdags var jag och baby och fiskade i Påläng trots att det regnade lite. Tur att man inte är gjord av socker. Vi fick en del fisk, men inget att skryta med.

I fredags vaknade jag på HELT fel sida. Var en riktigt bitch mot Janne hela dagen. Tur att min älskling har tålamod ;) Gjorde väl inte så mycket vettigt. Var på fest en sväng. Baby var på marknaden i Överkalix, och kom till mig vid 01.30. Jag skrev till honom att han skulle vara lite tyst, eftersom mina sambosar sover. Men in kommer han full som ett ägg, och lägger sig på sängen och börjar spela musik på mobilen och sjunger jävligt falskt ;P Haha

Kl. 03.30 slocknade han, och jag somnade nog vid 4. Och klockan 8 blir jag väckt av att Janne ligger och vrider sig i sängen och säger att han är bakis. Jag frågade om han ville ha något.."iskall cola" svarade han. Tyvärr hade jag ingen cola att ge honom, men sa att jag kunde gå och köpa om jag fick sova en stund till.

Vi somnade om och sen väckte han mig igen kl 10. Så det var väl bara att börja vakna till liv då. Vi gick på snurran och han köpte 4 (!!) liter cola, och åkte sen till Påläng. Satt där och jyra ett tag. Sen for vi och fiskade igen. Blåste en hel del. Fick typ 1000 mörtar, och baby fick några abborrar som han sparade.

Sen åkte jag hem och duscha. Baby ville äta tacos, så jag for och handlade och åkte sedan tillbaka till byn. Jonte joinade oss vid matbordet. Stackaren tyckte tacosen var så stark så han började svettas haha

Sen skulle vi vila, men det gick inge vidare. Låg och slökolla på tv. Vi båda var ganska så trötta, men kunde inte gå och lägga oss, för vi skulle hämta Jannes mor och styvfar i Överkalix.

Vid halv 1 ringde hans mami och bad oss komma, så då styrde vi volvon mot Ökx. Vi blev där en stund, träffade några av hans släktingar osv. Kl. 02.30 var vi tillbaka i Påläng.

Idag har vi återigen varit och fiskat. Idag for vi dock till ett nytt ställe. Såg värsta feta abborren och blev som ett barn på julafton. Men vi fick inte direkt någon bra start. Eller baby fick en dålig start iaf. Hans lina trasslade ihop sig, och han vart irriterad som fasen. Så vi åkte in till Kalix och köpte ett nytt spö.

Fick hur mycket fisk som helst. Dock var alla minimala. Stod ju och hoppades på den där feta abborren. Efter en stund flyttade jag mig en bit, och såg då stor-firren komma simmandes mot mitt spö. Ropade till baby att den var där. Han frågade om den var sugen på min krok. Men jag hann inte svara innan den högg fast. Åh vad lycklig jag var ;) Haha

Baby var däremot inte glad. Han är en sjukt dålig förlorare, och erkände att han var avis ;P

Vad sker ikväll då? Ingen aning. Janne kom precis hem från sin fotbollsträning, så jag kanske åker dit. Om han vill ha mitt sällskap dvs :)

Sista semesterveckan börjar imorgon. Hade tänkt åka till Kiruna, men Linnea jobbar tyvärr. Så jag får väl se vad som sker. Usch vad skönt det är att vara ledig! :)









Ciaaao!
 PUBLICERAT »  2009-07-19 @ 21:29:51 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0