Världen är liten

Natten till igår gick inge vidare. Somnade kl 8 på morgonen. Låg och snurrade i sängen som värsta virvelvinden i flera timmar. Var omöjligt att somna.

Sen på dagen igår så var jag med mamma och hennes moster i mormors lägenhet och packade ihop lite grejer. Jag fick massa välbehövliga grejer. Men också grejer som mormor tjatat i flera månader att jag ska ta :)

Sen på kvällen såg jag en grymt bra film. Nyckeln till frihet hette den. Bästa filmen jag sett på länge. Morgan Freeman är helt klart min favvo skådis.

Jag vart jätte trött tidigt. Och tänkte att nu kommer jag somna i tid och lyckas vända tillbaka dygnet på riktigt. Somnade vid 23.15..Och vaknade 01.30..FAN! Försökte somna om, men det var omöjligt. Och där vid 3 tiden börja Vinsa messa, så då gick det ju inte heller att somna. Och nu har jag konstaterat att Janne Vinsa är den jyraste människan jag vet ;P Och nu kan man väl även konstatera att jag INTE KAN somna tidigt. Det går bara inte. För då sover jag nån timme och blir pigg sen.

Somnade vid halv 8 eller nått. Och klockan ringde halv 10. Så jag hann sova 2 timmar. Upp och duscha och fixa mig, för att sedan fara på Valhall och träffa den där tjejen och prata om jobbet. Hon bjöd på god lunch, och vi småpratade lite. Var väl lite stelt i början kanske. Som det brukar vara. Men sen släppte det ganska fort. En mycket trevlig tjej. 1 år yngre än mig. Och när vi sitter där och diskuterar så kommer det fram att hon är Davids ex, och känner både Jockä och Sofia.J. Hon är ju från Boden. Ja jag säger då det, världen är liten :)

Var iaf kanon trevligt, och jobbet verkar hur bra som helst. Ska dit på måndag och träffa dom andra. Som kul att man blir erbjuden jobb som man inte ens sökt :)

När vi hade pratat färdigt om allt mellan himmel och jord så gick jag till Buketten och Interflora. Mamma har gett mig uppgiften att göra kistdekorationen till mormors begravning. Så jag ska gå dit imorgon igen och beställa blommor.

Imorgon kommer dödsannonsen i tidningen. Mamma sa att det vart lite knasigt. Min morbror ville absolut ha med sina barns namn i annonsen (man kan ju undra varför, eftersom dom ALDRIG ens hälsat på mormor frivilligt). Och han tyckte ju då att mamma också skulle ha med alla våra namn. Men vi är ju 6 barn, plus allas respektive, och syrrans 2 barn. Bara våra namn hade ju blivit en hel annons. Så mamma sa det att hon skriver sitt namn, + barnbarn och barnbarnsbarn. Mormor vet ju vilka vi är, och det är ju det viktigaste.

Var även och hälsade på hos farfar. Han hade ramlat igen och slagit upp ett sår i pannan. Så nu har dom börjat spänna fast honom i en stol i köket?! För att han inte ska ramla. Men vafan ska han sitta där fastbunden som nån jäkla hund. Nej usch vad arg jag blev. Dom skulle ju skaffa en sån där mjuk "hjälm" åt honom, som småbarn brukar ha när dom ska lära sig gå. Men dom har ju inte tagit tummen ur och fixat det. Hmm..Efter det hälsade vi iaf på hos farmor också.

Kollade just på kalendern och insåg att det är fredag idag. Totalt dagvild är man ju. Ska då inte göra nått speciellt ikväll, men imorrn har jag roliga planer :)

Nu ska jag se en film och äta vindruvor (mitt fredagsgodis ;P)

En MYCKET bra låt!




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-01-16 @ 19:02:19 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(7)

Kommentarer
Postat av: Anonym

du kanske ska skaffa dig ett nattjobb om du ändå inte sover om nätterna./F

2009-01-17 @ 08:30:05
Postat av: Katja

Hej!

Du får gärna gå in och rösta på mig på http://juliaberg.blogg.se/2009/january/finalister-i-tavlingen.html#trackback



Bland dom som röstat på mig kommer jag lotta ut ett extrapris! :)

2009-01-17 @ 19:13:46
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: emma

Riktigt fin blogg :)

2009-01-17 @ 20:44:23
URL: http://eelarsson.blogg.se/
Postat av: Ninaa

och du tror på allt den där idioten säger till dig?

2009-01-18 @ 05:38:14
URL: http://niiinaaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Hemskt när man inte kan sova :(

2009-01-18 @ 15:17:21
URL: http://lindiz.blogg.se/
Postat av: Ninaa

ska jag vara ärlig med dig så har han egentligen inget och säga till om henne.. han har ignonerat henne från första dagen hon föddes..



Men jag orkar inte bry mig om vad han säger,allt han säger är ändå bullshit jag har aldrig i hela mitt liv skadat henne på nått sätt.. sen får du tro vad du vill

2009-01-18 @ 17:53:48
URL: http://niiinaaaa.blogg.se/
Postat av: Bea

om katrin känner sig hotat av en trettonåring och väljer att polisanmäla mig är det väl mitt problem eller hur? jag tycker att hon har seriösa problem som hon var mot bella om jag väljer att kommentera är ditt mitt problem. förresten är jag tretton år och tilltala inte mig som om jag är har rätt att tycka något för det har jag. inget illa menat men vad sägs om att du håller käften och sköter dig liv och låter mig sköta mitt. (a)

2009-01-18 @ 22:24:18
URL: http://beatri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0