Rökning dödar. Inget för känsliga läsare.

Ja som ni kunde läsa i förra inlägget så har mormor dött. Och nu fick man ju verkligen bekräftat att rökning dödar. KOL är en hemsk sjukdom, du kvävs till döds.

Även fast jag aldrig haft nån speciall relation till henne, som jag har till t.ex. farmor, så känns det ju ändå himla tråkigt. Hon var ju bara 69 år gammal. Alldeles för ung för att dö.

Mamma och hennes moster hittade henne igår eftermiddag. Hon låg på golvet utanför toaletten. Men dom misstänker att hon dog redan kvällen innan. Jag trodde inte det var sant när mamma ringde och sa att hon var död.

Och när jag såg henne ligga där så kändes det fortfarande jätte overkligt. Kändes som att hon vaknar snart. Även fast man såg att hon var död. Alldeles mörkblå var hon. Men det blir ju så när man kvävs. Kändes hemskt att se henne. Var som att jag ville gråta, men jag kunde inte.

Var in i hennes lägenhet och vattnade blommorna idag. Och det kändes som att hon skulle vara hemma när jag gick in dit. Har fortfarande inte fattat riktigt. Och mamma har inte kunnat gå in dit än. Hon vill inte än. För hon säger att den dagen hon går in dit så har hon accepterat att hon är borta, men det har hon inte kunnat göra än.

När jag ser vad cigaretter kan göra med en människa är jag glad att jag för 2 månader sen bestämde mig för att aldrig mer röka. Nu tycker jag det ser äckligt ut när folk röker. Och börjar typ må illa när jag känner lukten. Folk som röker är äckligt. Dom luktar förfärligt. Och har man varit hos någon som röker inne så STINKER ju kläderna. Ja tillochmed underkläderna luktar ju. Hemskt. Nej usch och fy, sluta röka innan det är försent!

Nästa gång ni tänder en cigg, tänk på min stackars mormor där hon låg och kvävdes till döds!



Idag när jag var hos mamma så sa hon i telefon till nån att "det värsta är ju att hon fick ligga där på golvet och dö ensam". Och då kom det massa tankar. Jag hade inte tänkt på det sättet innan. Ja då vart jag jätte ledsen. Men har fortfarande inte kunnat gråta. Vet inte varför..? Antar att det kommer..På begravningen förmodligen.

Ni kanske tycker jag är hemsk som skriver på det här sättet. Men nu känns det mycket bättre att ha fått det ur mig.

Vila i frid mormor!





Jag tror jag har lyckats vända tillbaka dygnet nu. Vaknade kl 8 imorse och var pigg. Men försökte ändå somna om. Men det gick inte. Och efter 9 nångång ringde pappa och bad mig komma med bilen till mini OK så han kunde tanka. Så jag fick 45 liter i tanken. Mycket bra. På vintern ska man ju alltid ha minst 10 liter i tanken, gärna mer. För det fryser lätt, och så när du värmer upp bilen blir det kondens. Och då får du vatten i tanken. Så därför ska man alltid ha minst 10 liter bensin.

När han hade tankat for jag till mamma. Och efter det for jag med pappa till farmor, och sen farfar. När vi hade varit där for vi och köpte gardiner till farfars nya hem. Sen ville pappa köpa pizza, men det kändes för flottigt så jag gjorde lax och potatis istället.

La mig och vila 1 ½ timme tidigare, hade sån grym huvudvärk. Men nu känns det bättre. Fick sms tidigare idag att jag har ett paket att hämta ut. Ett par skor som jag beställde för en månad sen. Men vet inte om jag orkar hämta dom ikväll. Får se, annars gör jag det imorrn. Behöver ju verkligen inte fler skor. Hela hallen är full, även fast jag rensat bort massa.

Linus skulle till Kalix i helgen, men jag vet inte ens om jag orkar umgås med nån. Känner bara för att vara ensam just nu.

Såg mamma mia igårkväll, den var faktiskt bra. Mycket bättre än jag trodde.

Nåmen, nu ska jag gå.




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-01-09 @ 21:24:56 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(1)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Beklagar verkligen!



Själv är man också inne på två månaders uppehåll, 6:e november, ska försöka hålla så länge de bara går. Vet att jag blev otroligt deprimerad efter fyra månader, sist jag försökte sluta..

2009-01-09 @ 22:35:37
URL: http://www.glamour.se/min-sida/Monty/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0