Förvirrad

Jag har som inte förstått att det är helg, känns som vilken dag som helst..

Igår började jag se SATC-filmen..Men somnade när det var en timme kvar..Vaknade sen imorse av att pappa ringde och bad mig komma till OK (igen) så han kunde tanka åt mig. Ja det är ju bara passa på, nu när bensinpriset håller på att stiga igen. Så nu har jag full tank, känns skönt.

Hade tänkt åka till Haparanda imorrn och gå på IKEA. Min stora palm har blivit så ful, så jag ville ha en ny stor växt. Men då skulle Frida till Happis idag så jag bad henne köpa en blomma åt mig. Men det fick bli en dracaena den här gången. Min ekonomi är ju inte på topp just nu, och den kostar hälften av vad den andra kostar.


Sen så har jag varit och hälsat på farmor och farfar. Och efter det så for jag hem och sydde upp farfars gardiner. Ska åka och hänga upp dom imorgon.

Linus ska även komma imorrn, så jag ska baka bullar så jag har nått att bjuda på :)

Just ja, igår hämtade jag ju ut mina nya skor

Och jag ÄLSKAR dom! Så snygga, och sååå sköna!

Lite rockabilly stil. Jätte snygga till ett par tighta jeans :)

Var bjuden på fest i Luleå idag, men kände att jag orkar verkligen inte. La mig i sängen kl 21.30, och trodde på allvar att jag skulle kunna sova till imorgon. Men det gick inte så bra, för jag vaknade vid 24 av att telefonen ringde. Att jag aldrig lär mig att stänga av den. Såå, nu sitter jag här och är rätt pigg. Har diskat och plockat undan lite. Och även duschat mina stora växter.

Pappa håller nu på att skissa på massa ritningar. Han ska bygga om och renovera farmor & farfars hus. Köket ska rustas upp för ca 50,000 kr. Nya vitvaror osv. Och sen ska badrummet göras större så det blir dusch och sånt där, istället för i källaren som det är nu. Han tycker att vi alla 4 syskon ska bo där tillsammans. Eller hur? Ska alla ha med sina respektive också då. Visst, det är ju 8 rum + kök. Men ändå, vem vill bo med alla sina syskon? ;P Men seriöst, hur ska han avgöra vem som får huset, lottdragning eller?

Nå nu ska jag äta en apelsin och fortsätta städa så inte Linus blir rädd när han kommer hit imorrn ;P



Varje gång jag blundar så ser jag mormor ligga där på golvet. Det är en hemsk syn. Hon hade ju tappat håret på huvudet pga sin sjukdom. Och hon har alltid haft en sjal på huvudet när jag träffat henne, så man har inte sett det. Men det hade hon inte när jag såg henne ligga där. 

Är allt för många som dör alldeles för tidigt. Mormor blev 69. Morfar blev bara 36, så honom har jag aldrig hunnit träffa. Och för någon vecka sen dog farmor & farfars granne (som även är en släkting till oss), 56 år gammal. Min ena kusin dog när hon föddes. Och mammas kusin dog när han var i 20-års åldern. Ja man kan väl säga att vi har dåliga gener från mammas sida om man ser till hälsan. Mamma är ju dock hur frisk och kry som helst eftersom hon tränar så pass mycket som hon gör.

Nåja, nu tänker jag för mycket igen. Dags att göra något annat.

Orkar inte lägga in någon låt idag. Står still i skallen.

Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-01-11 @ 02:03:53 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(5)

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Massa varma söndagskramar till Dig Gumman!!!

2009-01-11 @ 13:09:45
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Emma

Dagarna går helt ihop, det är samma här :p

2009-01-11 @ 13:39:33
URL: http://godisflickan.blogg.se/
Postat av: Helena

Dom skona är riktigt snygga :)

Fin blogg hade du med :)

2009-01-13 @ 19:07:19
URL: http://heea.blogg.se/
Postat av: Anonym

söta skor!

2009-01-14 @ 10:43:33
URL: http://morran.webblogg.se/
Postat av: Katja

vilka snygga skor :)

2009-01-15 @ 21:06:42
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0