Bloggpaus

Ja nu har jag inte skrivit ett riktigt blogginlägg på flera dagar. Jag har faktiskt haft dåligt samvete för det. Hoppas ni kan förlåta mig!

Har helt enkelt haft fullt upp. Har hänt mycket nu under den senaste tiden. Och när jag har haft lite tid över så har jag varit helt slut i skallen så jag har inte orkat blogga. Ja jag har knappt orkat läsa Era bloggar, så nu har jag massa bloggar att läsa ikapp.

Idag har farfar flyttat. Från sjukhuset till ett äldreboende. Han kommer nog få det bra där. Personalen verkade jätte bra. Imorgon ska jag dit och hänga upp gardiner och sätt upp lite blommor och tavlor och sånt.

Var även till deras hus idag och vattnade blommorna. Är ju ingen som gjort det sen dom båda åkte in på sjukhuset, så dom flesta hade ju tyvärr dött. Har inte alls tänkt på dom där blommorna. Synd..Men går ju inte att göra något åt det nu.

Vad har mer hänt sen sist då? Hmm..jaa..syster och barnen har varit i Kalix så jag har umgåtts med dom. Vi åt god mat. Smördegsknyten med kyckling i. Och just när jag tog en klunk loka i munnen så säger Christer "jaha vad kallas det här då, kyckling i påse eller?". Och jag börja ju så klart gapskratta så drickan jag hade i munnen sprutade ju ut på hans tröja hahaha..

Sen har jag äntligen fått hem skorna jag beställde från Din Sko



Och jag ÄLSKAR dom! Mycket snyggare än jag hade förväntat mig faktiskt. Och riktigt sköna!

Har hunnit se en del filmer, dock ingen nämnvärd. Man har ju hört så mycket om The Notebook. Att alla får gråta så mycket när dom ser den. Så jag var ju tvungen att kolla på den. Och jag fällde inte en enda tår..Är jag konstig eller nått..? ;P Nog tyckte jag den var bra, men ingen snyftare :)

Men när jag sen såg dokumentären "tsunamins barn" då kom tårarna. Usch så hemskt. Tänk vilken förödelse den där vågen skapade. 225 000-300 000 människor miste livet, och över 5 miljoner blev helt hemlösa. 543 personer av dom som dog var från Sverige. Ca 1500 svenskar skadades. Många av dom som dog var barn. Och många barn fick åka hem utan sina föräldrar. Usch, kan inte ens föreställa sig hur det ska kännas att förlora ett barn. Det är ju hemskt oavsett på vilket sätt det sker. Men att springa med ditt barn i dina armar, och vågen kommer och sliter ditt barn ifrån dig, och du ser hur ditt barn hjälplöst dras med under vattnet och försvinner. Nej fy vad hemskt ;(

Såg twilight för nån dag sen också..Alla säger ju att den är jätte bra, men jag vet inte..Vampyrer känns inte som min grej riktigt. Men annars var den helt okej.

Idag är det trettondagsafton, och VARFÖR har folk fått för sig att man ska supa på denna dagen? Trettondagen är den sista stora helgdagen i det kyrkliga firandet av julen. Är det därför ni festar eller? Haha

Har inte tränat på 2 veckor nu. Vilket ger mig djup ångest eller något i den stilen. Skulle kört igång igår, men då blev jag så snorig. Men nu känner jag mig bättre, så imorgon ska jag börja satsa igen. Ca 3 månader kvar tills min styrka ska vara på topp!

Nej nu ska jag gosa ner mig under täcket och se "Erik och Mackan, snygga och smärta"..Helt galna killar :)

Mina tårar börjar rinna VARJE gång jag ser det här klippet..Vilken kille! Och jag hoppas att dom som mobbade honom i skolan nu håller igen sina små munnar!




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-01-05 @ 21:36:53 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0