Allt på en gång

Igår hände det massa tråkigt i Kiruna. Först brann lompis skolan ner till grunden. Sen vart en kille mördad av en jämnårig kille han kände. Så totalt onödigt. Vila i frid Simon Stridsman. Blir som mer ledsamt när man vet vem människan är också. Plus att det även var en tragisk bilolycka i Kiruna. Allt på samma dygn.

Och igår var ju även mormors begravning. Den var fin. Tjejen som spelade piano och sjöng var jätte duktig. Otroligt fin röst. Att höra sånger på begravningar är det värsta för mig. Det är då man börjar tänka så mycket på personen som dött. Ja det är då tårarna kommer. Först sjöng hon "Håll mitt hjärta" och i slutet sjöng hon "Fields of gold". Och Filippa var så söt. Hon torkade bort mammas tårar. Sen var hon fram till kistan och sa "sov gott".




  




Sen på kvällen pratade jag med Jonny. Så säger han att han varit och köpt en hemma-bio anläggning för 10,000 kr. Fan va less jag blev. Totalt jävla onödigt. Han använder tv'n max 4 ggr i veckan typ, och det är när han spelar tv-spel. Rent impulsköp. Var samma med PS3 som han köpte för 5000 kr. Han får för sig att han vill ha något, och så sätter han sig i bilen och åker iväg och köper det. Han har ju 40,000 kvar att betala på bil-lånet, varför betalade han inte av det istället?

När klockan ringde 06.30 imorse var jag grymt trött. Tänkte hur fasen ska jag orka jobba. Och när jag kommer till jobbet säger E att Vattenfall ska stänga av strömmen där kl 12, så vi får sluta då. Jihoo vad glad jag blev. En timme senare får vi veta att det inte blir nått strömavbrott förrän nästa fredag. Suuuuuck. Kändes som ett slag i magen eller nått. Samma känsla som om nån gett mig 10,000 och sen tagit tillbaka dom efter en halvtimme ;P

Men dom sa att jag kunde gå hem vid 15-16 tiden. Var en riktigt seg dag. Haft typ 3 samtal på hela dagen. Satt och halvsov där mot slutet. 15.30 for jag hem. Eller inte hem, jag for till mamma. Linnea och Simon var där. Fick en kram av Simon när dom skulle fara. Då smälte mitt hjärta ;) ♥


Efter det for jag till farmor. För nån dag sen när jag var där var hon jätte virrig. Sa att farfar varit där och hälsat på, men att dom inte pratat med varann. Och börja typ ropa och fråga om det var pappa som låg i sängen mitt emot. Ja hon var jätte konstig. Var riktigt obehagligt. Fick sen veta att dom gett henne starka värktabletter, som gjort att hon börjat se i syne och sånt. Så nu har dom slutat ge henne dom.

Sen for jag till papi och gosa lite med Divan.

Skulle ju egentligen varit med Jimmy ikväll. Men han fick fara till byn. Och det var nog tur de, för jag hade förmodligen slockat typ direkt ;P När tusan ska du klara teorin?! ;P Sista försöket nästa vecka. Sen måste du göra om körningen också.

Nu ska jag äta frukt. Sen blir det Let's dance.


Det här är dom enda låtarna jag gillar inom den genren. Skön mix av olika låtar.



Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-01-30 @ 19:34:11 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(3)

Kommentarer
Postat av: Cristel

okej, vad bra! hoppas du vinner dp ;P haha

2009-01-31 @ 09:21:37
URL: http://cristelles.blogg.se/
Postat av: jesicca

Vet du vad, en skum sak hände..

Jag skickade ed hardy trosan för VÄLDIGt länge sedan. Och ifredags så låg paketet i min brevlåda igen pga ogilotig adress. så skicka ett mail till mig med adressen igen så ska jag skicka dom det första jag gör på måndag. Kram jesicca!

2009-01-31 @ 11:46:00
URL: http://jesiccablivandeglans.blogg.se/
Postat av: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

Hej gullunge! :]

Din blogg är verkligen jättesöt :*



Vad ska du hitta på ikväll? <3

2009-02-01 @ 17:58:30
URL: http://takai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0