Livet är orättvist

Jag slocknade vid 01.40 igår. Vaknade sen 09.30. Gick upp på toa, och drack vatten, och la mig och sov en stund till. Vaknade kl 12 av att mobilen ringer. Det var pappa. "Farfar har dött". Neeeeej utbrast jag. Frida kom och hämtade mig så vi åkte till Skogsgläntan (hemmet där han bodde). Där fick jag för första gången i mitt liv se pappa gråta. Antar att han har dåligt samvete.

Kändes så overkligt. Som att han sov. Såg ut så. Och jag fick för mig att hans ena öga rördes. Men jag inbillade väl mig.

Vi satt där en stund. Strök han på kinden. Sen åkte vi och hämtade kläder åt honom medans dom tvättade honom. Sen for vi dit med dom. Så han fick på sig fina kläder. Dom gjorde så fint där. Tände ljus och så.

Kan inte fatta. Var ju bara en vecka sedan vi begravde mormor. Hur mycket ska man behöva vara med om?

Är iaf glad att jag åkte och hälsade på honom igår. Synd bara att han somnade in innan pappa hann komma dit. Sköterskorna hade varit in till honom vid 11, och då levde han. Och pappa kom dit strax innan 12 och då hade han somnat in. Måste varit hemskt att hitta honom död där. Usch.

Var tungt att berätta det åt farmor. Men hon förstod ju. Jag sa "vi kommer med tråkigt besked", och då sa hon "jaha, det är slut nu?". Så hon var ju förberedd på det. Var ju hos henne igår och sa att han blivit sämre. Så hon visste vad som väntade. Hon har ju inte kunnat träffa honom sen han flyttade till skogsgläntan eftersom hon ligger på sjukhuset. Men som hon sa "nu minns jag ju honom som han var när han var hemma". Och det är ju bra. Bättre än att minnas honom som han var på skogs. Där låg han ju bara och fattade knappt nått. Så sa hon att det kommer upp så många minnen, från Hillared. Stackars farmor.

Hur ska man orka med en till begravning? Jag tyckte det var tungt att begrava mormor. Men det här är ännu värre. Jag har en helt annan relation till farmor och farfar än vad jag hade till mormor. Mormor träffade jag knappt när jag var yngre. Men jag bodde ju nästan hos f & f. Så det kommer bli tungt. Och jag vill inte ens tänka på den dagen då farmor går bort ;(

Har stoppat i mig massa onyttigt idag. Tröst ätit?

Har suttit och sett melodifestivalen. Gillade Alcazar. Ringde och röstade på dom. Kul att dom gick vidare. Gillade även första låten, men vad hade hon på sig?! Såg mer ut som att hon skulle vara med i nån sjuk porrfilm typ.

Men men.

Nu ska jag duscha, sen ska jag se nån film tills jag somnar. Kommer säkert drömma om farfar ;/




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-02-07 @ 22:01:51 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(5)

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj vilken dag du haft!!!

ja vad säger man.... Vet inte men jag är ledsen för din skull

Hoppas du får sova i natt.



Skickar lite tröst kramar

2009-02-07 @ 22:12:59
URL: http://xtremebeautynails.blogg.se/
Postat av: Cristel

okej, ja jag vet hur det känns för jag har också haft det förut! och man drömmer det säkert mer ofta då eftersom man inte vet vad dom gör eller vad som kan hända !

2009-02-08 @ 10:02:27
URL: http://cristelles.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag försöker hitta folk som har varit i Kreta för att fråga lite frågor om väder osv. Så ifall du har någon erfarenhet får du gärna skriva en kommentar här :)



http://xjosefinex.blogg.se/2009/february/hjalp-med-kreta.html#comment

2009-02-08 @ 13:22:15
URL: http://xjosefinex.blogg.se/
Postat av: Maria

Tror visst du passar i grönt :)

nu ska jag laga lite mat till småttingarna:)

Hoppas det går bra för dig. Tänker på dig!

Kram

2009-02-08 @ 16:51:34
URL: http://xtremebeautynails.blogg.se/
Postat av: Olelsi

Skickar en tröst kram!!



Kram Nettan i Hälsingland.

2009-02-08 @ 21:43:16
URL: http://olelsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0