Haparanda

Vid 12-tiden åkte vi mot Happis. När vi kom fram for vi först på skopunkten. Testade några skor, men köpte inga. Hittade inga som var riktigt snygga. Stövlarna jag ville ha var inte lika fina när man hade på sig dom.

Sen vidare på Stadium. Skulle kolla efter ett par solglajjor. Hittade typ 10 par jag ville ha ;P Ville ha ett par med ljusa bågar, men hittade inga. Köpte ett par svarta iaf. Sen när vi for på nästa affär hittade jag ett par ännu snyggare. Men dom var också dyrare. Men då köpte syrran mina som jag köpte först, så köpte jag dom andra istället. Är riktigt nöjd. Ser ut som en brat typ ;P Haha

Sen for jag med Diva till DjurMagazinet. Hade ju bokat tid med hundinstruktören där. Givetvis satt ju Diva som ett tänt ljus där och var jätte snäll. Så typiskt. Men hon gav iaf massa bra tips. Så sa hon att Diva verkar vara jäkligt smart, så vi fick nån leksak hon ska stimulera hjärnan med.

Sen så fick vi även ett nytt stryphalsband. Var instruktören där som valde ut ett. Och nog var det ju styphalsband alltid. Tror hon valde en lite för liten storlek. För när vi kom hem så fick vi knappt av halsbandet från Diva. Så vi får nog förlänga det lite.

När vi kom hem for jag till mami, hon lagade kycklinglasagne.

Nu är jag hemma. Var massa folk som skulle till Boden ikväll och gå på farmen. Funderar på att haka på, men tvivlar ju på att jag hinner bli klar i rimlig tid. Jag är ju som sagt seg när det gäller sånt.

Oriong har skrivit varje dag i en veckas tid att han skulle till Kalix i helgen. Varför skulle jag ens bry mig? Vi har inte pratat på flera månader ju. Och inte nog med det, han skulle ju till sin flickvän som bor här i Kalix. Lustig kille det där.

Satt igår och räknade ut mitt "jämförelsetal". Det är det dom går efter när man söker till högskolan. Hade 14.53. Och jag har ju bestämt mig för att läsa till socionom istället för förskollärare. Finns mer jobb som förskollärare, men man kan jobba med mycket olika saker som socionom. Vill jobba med barn som far illa.

Iaf så är intagningspoängen på universitetet i Gbg väldigt hög, eftersom det är så många sökanden. Jag ska ju dock göra högskoleprovet, så jag är ju med i 2 olika uttagningar. Men vad gör jag om jag inte tar mig in där? Ska jag välja en annan stad och fortsätta ha långdistansförhållande? Ska jag plugga upp några betyg till nästa år istället? Ja det är en svår fråga. Vi får väl se vad som händer och sker.

Nu ska jag iaf käka fruktsallad och ringa till min baby. Vill att det ska bli 8 april NU så vi kan umgås.




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-02-28 @ 19:33:56 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0