Alla hjärtans j*vla dag

Jag brukar tycka om den här dagen. Men inte idag. Jag sitter här ensam på kärlekens dag. Kan du flytta hit nu?! Seriöst, hur klarar folk av att ha långdistansförhållanden i flera år. Ja, kanske hela livet t.o.m? Jag håller på att bli tokig. Inte ens mami är hemma, så jag har ingen att fara och klaga hos heller. Hon är i Kiruna. Suck.

I torsdags skulle vi ju då ha boxning. Men det var inställt. Surt. Mami bad mig komma och äta middag, och jag fick välja mat. Blev saltströmming, potatis och klådda. Såååå jäkla gott!

Efter det bad papi mig komma till honom så vi kunde planera uti farfar. Och jag fick som jag ville. Det blir en begravning i kyrkan. Papi har inte velat ha det. Han ville bara att vi skulle ta avsked i kapellet i bårhuset. Aldrig sa jag. Det känns mer som ett riktigt avsked om man har en riktig begravning i kyrkan, och sjunger lite och spelar musik som han tyckte om. Och vi har varit väldigt osams pga detta. Men, jag fick som jag ville. Och jag fick även som jag ville när det gäller dödsannonsen. Men jag fattar inte hur en dödsannons kan kosta 3400 kr? Shit. Totalt 15,000 med kista och arvode och sånt. Men man ska ju bara begravas en gång så. Och farfar förtjänar det bästa.

Emma ville att jag skulle komma med henne och käka på stan, men hade ju redan hunnit äta då tyvärr.

For iaf till mormors grav sen och tände ett ljus.

Igår var jag jäkligt trött hela dagen. Sen hade jag jäkligt mycket att göra dom sista timmarna på jobbet. Hade suttit och jyrat så mycket med Emma och Sandra så jag vart lite försenad med mina arbetsuppgifter. Så jag fick jobba över en halvtimme. Helt tomt i byggnaden. Alla andra slutar ju 16, och jag slutar kl 17. Satte på lite musik på mobilen och diggade ;P Hehe

När jag äntligen kunde sluta for jag till Uggle och gosa lite med Diva. Sen gick vi en prommis i kylan.

Käkade skräpmat från 11:ans till middag. Men gott var det. Nån gång får man väl fuska ;)

Såg Let's Dance, och gick sen och duscha. Och efter det såg jag mitt första avsnitt av Gossip Girl ;P

Slocknade just efter 12, och vaknade kl 8 imorse av en dröm. Men somnade om efter en stund. Låg och halvsov till 11 tiden. När jag sen vaknade till liv har jag ringt och pratat med lite folk. Bl.a farmor.

Dom var på hembesök med henne igår. Och dom kom då fram till att hon inte kommer kunna flytta hem nå mer. Hon måste på ett boende. Och pappa sa då att jag ska flytta till hennes hus istället. Tror han seriöst att jag skulle våga bo där ensam?! Det är ju 3 våningar. 8 rum och kök. Och jag som brukar vara lite smårädd i min lilla etta på 38 kvadrat ;P

Nååmen. Nu ska jag äta frukost/lunch. Sen tror jag att jag ska städa lite. På alla hjärtans dag ;S

Ska försöka ta mig till farmor också. Men är ju så satans kallt ute, så jag vågar inte starta bilen när jag inte har nån motorvärmare.

På återseende.

En låt jag valt till farfars begravning





Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-02-14 @ 12:05:13 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(4)

Kommentarer
Postat av: Augustikid

Tävling på Augustikid.blogg.se

2 jätte fina smycken värde ca 300 kr



regler mm fin på bloggen,



välkommen och lycka till!!

2009-02-14 @ 16:14:53
URL: http://augustikid.blogg.se/
Postat av: Denise

Hej sötnos, du är en av de 10 finalisterna som har chans att bli utsedd till den sötaste bloggerskan. Här (http://naztysbunny.blogg.se/2009/february/rosta-pa-din-favorit.html) kan folk rösta på dig och den som har flest röster på lördag vinner :) Kram

2009-02-15 @ 10:24:58
URL: http://naztysbunny.blogg.se/
Postat av: Denise

Det var så lite så :) Hoppas många röstar på dig nu :)

2009-02-15 @ 11:23:11
URL: http://naztysbunny.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej hej.

det är tyvärr rätt tråkigt och jobbigt med långdistansförhållande, men men det finns inget som bestämmer eller sätter gränser för kärlek.....det finns INGA GRÄNSER för kärlek.



Hoppas iaf att det snart och inom kort tid avståndet minskar så kort som att ni är MED VARANN... :) hehe

2009-02-15 @ 21:35:22
URL: http://unik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0