Ny familjemedlem?

Jannes vovve Zelda har fått halvsyskon för 8 veckor sedan. Zelda är ju en tjuvparning, så hon är en blandning mellan finsk lapphund och setter. Men hennes nya syskon är renrasiga lapphundar.

Hur som helst..Idag var Jannes mamma hit, och då sa hon att dom som har hundarna ger bort valparna gratis för dom ids inte börja annonsera, och dom är absolut inte i behov av pengar. Så Janne, och hans moster som också var här, sa direkt att dom skulle ha varsin valp. Jag sa först ja, men ändrade mig sedan. Jag tycker inte vi ska ta någon valp, speciellt inte på vintern. Men Janne verkar redan ha bestämt sig.



Vill jag ha en sån här ullig hårboll hos mig? Jag som tycker att Zelda redan släpper nog mycket hår :S

Nåja, vi får se hur det blir. Hundarna finns trots allt 30 mil härifrån, så transporten måste ju lösas först.


Vi har nyss varit på en promenad till banken. Jag hade jätte tunna byxor på mig, så benen domnade bort. Är -15 ute, och blåser kallt. Trodde typ jag skulle avlida i kylan.

När vi kom in gjorde vi varsin smoothie. Janne gjorde en med blodapelsin och banan, och jag gjorde en med jordgubbar. Mixern var verkligen en bra julklapp :) Men nu har vi slut frukt, så vi måste handla imorgon.

Och snart är det nyårsafton. Jag har blivit alldeles för gammal för att festa, så vi ska bara mysa och laga god mat. Blir nog skagentoast till förrätt. Fläskytterfilé, potatisgratäng, sås och vitlöksbröd till varmrätt. Och efterrätt vette tusan. Tänkte göra paj och vaniljsås, men Janne säger att han inte är så mycket för paj. Det var ju konstigt, för jag har då sett han äta paj fleeeera ggr :P Så det kanske blir pannacotta då..

Nåja, nu ska jag gå..

Ciaaao!

 PUBLICERAT »  2009-12-29 @ 22:32:53 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0