090820

Haha, såg precis att jag skrev 090919 på gårdagens inlägg. Men det är ju en hel månad till det datumet ;P

Igår la jag ut mitt barbord på blocket. Har ju absolut ingen användning för det, så det har bara stått och samlat damm. När annonsen legat uppe i ca 20 min ringde någon och ville köpa det, så det var ju bra :)

Idag ska vi välja tapeter. Johanna ville också kika lite inför deras kommande renovering, så vi ska åka dit med tapetböckerna :)

Jag hade ju tänkt att jag skulle ta före- och efterbilder på lägenheten. Men såklart så glömde jag ju fota när vi var dit sist :S Men dom tapeter som är där nu är iaf gräsliga. I stora sovrummet är det mörkblått med en ful bård med stjärnor på. I lilla sovrummet är det nån ful gammal mönstrad tapet. I vardagsrummet är det mörkgrönt. I köket är det typ orange. Och i hallen är det gult. Gula tapeter är det värsta jag vet.

Janne ska själv få välja tapeter till lilla sovrummet eftersom det blir hans datarum. Och detta gör mig en aning nervös, eftersom han gillar ganska udda färger :P Nåja, tur att det finns en dörr som man kan stänga så jag slipper se det om det blir fult ;P Hehe

Den 1/9 går min provanställning ut. Och eftersom dom måste spara pengar så ska min tjänst upphöra. Så då blir jag alltså arbetslös. Undrar ju hur det ska gå för trafikskolan utan någon som kan sköta kontoret och svara i telefon osv..? Nåja, inte mitt problem :)

Så nu blir det att söka jobb igen då. Får väl se hur det går. Men det brukar ju lösa sig..Tur att man har a-kassa iaf :)

Nu är det ca 10 dagar tills vi ska flytta ut från lägenheten på Näsbyn, och jag har inte packat en enda liten pinal. Så till veckan måste jag verkligen ta tag i det. Vi har ju dubbelt av nästan alla köksgrejer, så jag kan ju packa sånt. Och gardiner och sånt småtjaffs. Vette fasen vad som sker med soffan och köksstolarna..? Vi har ju köpt dom tillsammans..Eller stolarna köpte jag och Henke, eftersom syrran var på pms humör den dagen. Nog för att hon är det nästan varje dag, men iaf..

Nåja, nu ska jag ringa och väcka några elever :P


Ciaaao!

 PUBLICERAT »  2009-08-20 @ 10:09:02 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(3)

Kommentarer
Postat av: frida

Henke säger att du inte har gett honom pengar för köks stolarna, att han betalade dom själv?

2009-08-20 @ 10:27:18
URL: http://fridadahlgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja jag vet inte det var han som sa det.. /F

2009-08-20 @ 11:00:40
Postat av: Anonym

Mamma sa att hon ville köpa den..

2009-08-20 @ 11:27:22
URL: http://fridadahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0