Laggen nästan klar

I fredags fyllde jag ju som sagt år. När jag kom hem åt vi älgstek, klyftpotatis, sås, grönsaker och tzatziki. Det var riktigt gott. Sen åt vi tårta och lite annat fika. Tårtan var faktiskt grymt god!

Vaknade kl 8 på lördag morgon. Dock kom vi iväg senare än vi hade tänkt. Först var vi på Jysk där vi skulle köpa skinnstolar till köket. Men då tjurade Frida ihop och skulle inte alls ha såna stolar. Men jag hittade iaf bordstabletter i skinn som jag vill ha. Riktigt snygga!

Sen var vi på skopunkten. Köpte ett par stövlar utan klack, och ett par rosa converse till Filippa. Lite grym hon kommer bli ;)

Frida tjurade ihop totalt där inne så hon kom inte med på IKEA. Jag och Henke gick runt där och jyrade och köpte massa fint. Svarta trästolar fick det bli till köket. Så köpte vi även en hylla till köket, sängbord, en byrå till mitt rum, en spegel till deras rum, tyg till köksgardiner, en tvättkorg, 2 tavlor till mitt rum och säkert nå annat som jag inte kommer ihåg nu. Det var SJUKT mycket folk på IKEA. Fanns inte en enda ledig parkering, så vi fick parkera vid skopunkten. Vet inte hur jäkla länge vi stod i kö till kassan. En evighet!

När vi var klara där så åt vi, och sen hem.

Hemma började dom skruva ihop stolarna och sängborden, och jag for och hämtade symaskinen så jag kunde sy gardinerna till köket. Mitt i allt kommer Olof och vill hjälpa till att sätta upp grejer. Han var helt galen haha. Speedad som fan, ville att allt skulle ske på en gång, och han ville göra allt typ.

Symaskinen jävlades med mig, så till slut gav jag upp och hängde upp ett par andra gardiner tills vidare.

Som vanligt var jag segast av alla. När lägenheten var full med folk hade jag precis kommit ur duschen haha.

Men vart klar tillslut iaf, och började dricka vid 20.30. Mina cider jag hade köpt var riktigt lättdruckna, så dom försvann rätt fort. Så då blev det att shotta absolut pears istället. Det borde jag inte gjort. Kl 23.00 låg jag och sussade gott ;P Var ju galet trött när jag hade varit vaken sen kl 8 på morgonen, och sen springa runt i affärer, och bara ätit en gång på hela dagen.

Olof kom in flera gånger och skulle lyfta upp mig från sängen. Lite less jag blev ;P Kl 02.10 väcker mamma mig för att se om jag lever. Och strax därefter hörde jag att alla for hem.

Dom timmar jag var vaken hade jag iaf galet roligt. Jag och Dan flummade som fan ;) Riktigt skoj! Tur att det inte bor någon i lägenheten under oss, för musiken var jäkligt hög hela kvällen. Det dunkade så det typ skakade i väggarna haha. Och så satt ju alla och sjöng. Eller skrek ;P Haha

Vaknade kl 8 på söndag morgon och gick upp för att dricka vatten. Såg då att jyringarna hade ätit varmkorv och tårta och fika mitt i natten haha, ojoj.

Det snurrade i min skalle, så jag gick och la mig igen. Vaknade vid 11-tiden, men låg kvar i sängen.

Vid 14-tiden var jag och hämtade farmor så hon skulle få se våran lägenhet. Vi gick från Viljan hem till oss. Och vi bor ju på tredje våningen, så hon var ju alldeles slut när vi kom upp. Bjöd henne iaf på fika. Henke och Frida låg på soffan och sov som två döda sälar.

Men när farmor hade farit gick jag och la mig och tänkte vila, men då kom Henke in och sa att vi skulle fara och köpa mat. Så vi for på citygrillen och köpte skrov till dom, och jag tog en sallad från waressi.

När vi hade ätit började jag skruva ihop min byrå. Kan säga att det kom ganska många svordomar ur min mun. Höll på en evighet. Var typ 1000 olika delar, och allt var jätte komplicerat. Vid 21-tiden gav jag upp. Pappa får fixa det sista.

Såg Sanningens Ögonblick, och sen fixade jag lunch åt oss till idag. Blev spagetti och köttfärssås. Och dom lär ju bli mätta, för det var inga små matlådor ;P Haha

Efter det gick jag och duschade, och la mig sen i sängen och kollade på Rent Hus. När det var slut pratade jag lite med Linus. Den jäveln får 8500 kr tillbaka på skatten, lite jävla fuskigt ;P

Somnade nog strax efter kl 1. Var ganska trött imorse när klockan ringde. Och imorgon lär jag ju vara död, för jag ska vara på sjukhuset kl 07.00 och lämna blodprover. Så det blir en tidig kväll för mig idag!

Längtar till onsdag! Varför? Tänker jag inte berätta ;P
 
På torsdag slutar vi kl 14, sen är man ju ledig fredag, lördag, söndag och måndag. Liiiiite skönt!! ;) Linnea ville att jag skulle komma till Kiruna. Får se hur det blir.

Nu ska jag iaf gå och se vad folket gör. Kanske lägger in nån bild på lägenheten ikväll :)

På återseende..

Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2009-04-06 @ 10:16:52 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(3)

Kommentarer
Postat av: Emme

Var gärna med i veckans blogg i min blogg!



http://emmestar.se/2009/04/06/veckans-blogg-anmal-er/

2009-04-06 @ 10:57:16
URL: http://emmestar.se
Postat av: Filmbloggen

Hej! vinnarna för marstävlingen är uppe nu och ny månadstävling uppe! Var gärna med! Tack för att du var med innan!

2009-04-07 @ 19:24:18
URL: http://www.filmbloggen.devote.se
Postat av: Filmbloggen

Hej! vinnarna för marstävlingen är uppe nu och ny månadstävling uppe! Var gärna med! Tack för att du var med innan!

2009-04-07 @ 19:32:03
URL: http://www.filmbloggen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0