Less, less och åter less!

Vad är de för fel på mig? Varför kan jag inte sova på nätterna? Börjar bli ganska less på de nu. Kunde inte somna inatt heller. Somnar typ 10 på morgonen..Och de spelar ingen roll om jag bara sover en timme, kan ändå inte somna på natten sen..Och jag MÅSTE ju sova en sväng på dagen, annars svimmar jag ju eller nå..

Hade iaf möte med Roger imorse..När jag kom ut genom dörren var de vitt överallt..Men de var inte snö, de var frost..Och KALLT var det! Cyklade iaf iväg till Folkets Hus och satt mig där å vänta..å vänta..och vänta..Men ingen Roger dök upp..Så jag ringde till han och frågade om jag hade tagit fel dag eller nått..Så säger han "Men vi har inte bokat in nått möte..Eller har vi de? Just ja, vi pratade ju om det..Men jag har ändrat mig, så jag kallar dig om en vecka eller nått istället"  Jaha?! När jag var hos han i tísdags sa han "Men vi bokar in ett möte på torsdag då, kom till folkan så möter jag dig där"..Kan lova att jag vart måttligt less..Så det var bara att cykla hem igen..

Ringde en snubbe från BBB till mig idag..Sa att jag varit kund så länge..så dom ville ge mig nå svin bra erbjudande tillsammans med Viasat..Skulle få 75 tv-kanaler..Gratis året ut, sen 300 kr i månaden..Jaha sa jag, är säkert ett jätte bra erbjudande, men jag kollar aldrig på tv..Så frågde han vad jag gör istället..pratade med han rätt länge haha, en ung kille..Sen sa han "ja jag hör ju att du inte är någon tv-tittare, du är inte som mina föräldrar" och trodde han var rolig..satt och skratta åt sig själv..haha

Häromdagen när jag var på Ica och stod där i min egna lilla värld så hör jag nån som säger "Heej Elina". Kollade upp och där stod Fia..Woho, kul att se henne :) Vi snackade en stund, men hon hade rätt bråttom, hade ju lilla Linus i bilen..Var konstigt att se henne utan bebismagen..Så sa hon "Hur var det i Turkiet då, du har ju fått massa färg" Ursäkta? All solbränna har ju försvunnit :P Men hon tyckte iaf att jag var brunare än sist vi sågs..Hon måste ju ha fel på synen eller nå :P

Och idag när jag var på väg hem så mötte jag en person..Trodde först det var nån annan, kollade inte så noga..Men när den personen kom närmare hälsade den personen och lät jätte glad..Och då kollade jag, och såg att det var inte den jag trodde att det var..Men varför denna person hälsade på mig kan man ju verkligen fråga sig..Sen när har vi blivit vänner?

Just ja, skulle ju berätta hur det gick på mötet med chefen på skoaffären..Ja, vad ska man säga..När jag kommer dit säger han "Ja vi vet egentligen inte om vi ens ska anställa nån, vi har inte bestämt oss, men jag bad Peter skicka hit några som han tror skulle passa här" Jaha? Nå han var iaf jätte trevlig, ställde massa frågor osv..Så vi får väl se..Alltid när jag varit på väg på anställningsintervjuer tidigare så har jag alltid varit jätte nervös..men nu var jag inte ett dugg nervös..Berodde säkert på att jag inte ens hade sökt det här jobbet..

Har hållt på dilla med massa folk om hurvida Kalixbor pratar sakta eller inte..Och i förrgår när jag var på banken fick jag sitta och hålla mig för skratt haha..Var en kvinna där som pratade SJUKT sakta..alltså jag har aldrig hört nån prata så sakta, inte ens när man gör sig till..Jag borde fan ha spelat in de..Pinsamt om jag hade börjat garva haha..Nåja, hur som helst, bara dom äldre människorna i Kalix som pratar sakta :P

Har beställt köksmöbler och en soffa från IKEA..Hoppas dom hinner komma innan helgen..Fast jag vet dock inte om jag vill ha soffan..Den är fin och skön, men i tyg...Vill ha en skinn..För de blir ju inte trevligt om man råkar spilla i den..Åsså om Diva är här nån gång..Nää..får se hur jag gör..Måste ju iaf fara å köpa nya glas, eftersom mina förmodligen är hos grannen? Haha..Och ett till täcke..Och mer ljus..Mysigt å ha massa tända ljus ju :)

Fick just ett sms av mamma att hon betalar ett gymkort åt mig om jag använder de minst 4 dagar/vecka haha..Jaja, bara tacka och ta emot..Går väl på Nova och fixar det imorrn då..Tack mamma, men nog hade du väl kunnat göra nå roligare för dom 2000 kronorna? :P

Är sugen på grillat :P Å klyftpotatis, å sallad, å vitlöksbröd..Det var fan längesen ;) Blir ju mest att man grillar på sommaren..Nu kom de upp massa minnen haha..När vi var och grilla på Tullars, när fan var de? När nyman kom dit haha..Och när vi grilla på midsommar på Pite Havsbad..Och brorsan nästan elda upp hela eldstaden haha..Och när farsan grilla fläskfilé varje helg i ett års tid!! Fy fan va less man var..

Alltså jag låg imorse och tänkte på massa saker jag skulle skriva om i bloggen..Men nu har jag glömt allt..mitt närminne är verkligen katastrof!

Nej nu ska jag gå å käka nån satsumas..Återkommer om jag kommer ihåg vad de var jag skulle skriva om..

Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2008-10-16 @ 18:32:41 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0