Full fart

Ja inte har det blivit mycket surfande under dom 2 senaste dagarna..Har haft fullt upp med annat..

Igårkväll låg vi först i soffan och pratade om allt mellan himmel och jord i typ 2 timmar..

Sen skulle vi se en film, men fick inte över filmerna från gamla datorn till nya, så vi struntade i det.

Istället satt vi i sängen och åt lite onyttigheter, drack glögg och såg på massa roliga klipp på youtube. Skrattade så jag hade kramp i magen ;) Sen skulle vi bada, men vart för trötta..

När vi vakna for jag till farfar. Han låg och sov, men jag satt där ett tag ifall han skulle vakna. Men han gjorde inte det, så jag for hem istället. När jag kom hem hade jag fått mitt älskade Pilgrim halsband med posten. Och jag verkligen ÄLSKAR det! Det är såå snyggt!!

Sen for jag till ICA och lämnade in paketen med kläder och skor som jag skulle skicka tillbaka. Och just då fick jag ett sms att jag hade ett till paket att hämta ut. Vart jätte glad och trodde det var dom andra skorna jag beställt. Men det var fönen från Björn Axén.

Efter det så for jag på Interflora och köpte en jätte fin blomma till fam. Johansson. Träffade där min gamla klasskompis Sa Ra. Inte setts sen förra sommaren, så det var kul :)

Sen gick jag även in på Buketten och skulle kolla efter en julgrupp till farmor. Och så hittade jag en jätte fin, men den var rätt stor så jag tänkte att jag låter den stå där medans jag kollar runt lite till i butiken. Och 20 sekunder senare tar någon annan den! Aaaah, neeej..Attans otur. Så jag fick leta efter en ny, men hitta ingen som var lika fin.

Åkte sedan tillbaka till sjukhuset för att se om farfar hade vaknat. Men han sov fortfarande..Satt där ett tag iaf, sen försökte jag väcka honom. Men det gick inge vidare. Han öppnade ögonen ibland, men somnade om lika fort. Sen kom dom in med mat till honom. Men dom lyckades inte heller väcka honom. Så jag satt där ett tag till. Sen lyckades jag få lite liv i honom iaf, men han halvsov fortfarande. Han försökte prata, men jag förstod inte vad han sa. Usch så hemskt. Och så försökte jag mata honom, men det var nästan som att han hade glömt bort hur man tuggar och sväljer maten ;S

Sen somnade han om mitt i allt. Så jag gick därifrån. Åkte då till farmor och höll henne sällskap ett tag. Hon prata massor. Hon tycker det är skönt att hon får vila nu. Hon har ju aldrig kunnat sova ordentlig, eller gå iväg nånstans, eftersom hon alltid fått oroa sig för att farfar ska gå upp och ramla.

Nu sitter jag hos pappa. Har vart och handlat lite frukost till imorgon. Frida är ute på galej så jag är här och håller hunden sällskap så hon slipper vara ensam.

Fick 2000 kr av pappa idag, tidig julklapp. Perfekt då jag och baby ska till Haparanda/Torneå imorgon och shoppa..

Funderade på att följa med grabbarna på hemvändarkvällen på Valhall ikväll, men känner att jag inte orkar. Har vart så mycket att tänka på nu dom senaste dagarna med farfar och allt sånt. Och så vill jag vara pigg imorgon när vi ska och shoppa. Antar att någon kommer vara bakis, så det lär väl bli jag som får köra.

Känner inte direkt nått festsug heller. Känns som att jag har växt ifrån sånt. Vill bara vara hemma och umgås och ha kul. Inte springa runt bland massa fulla människor. Dock blir det nog lite party på nyår, men det blir nog lugnt party. Eftersom sviten redan var bokad så blir det att vara i Kalix. Men det går lika bra för mig, bara jag får vara med folk jag tycker om :)

Nej nu ska jag ta och sy nått kul :)



Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2008-12-22 @ 21:06:39 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0