Stamkund på Kalix Sjukhus

Igårkväll när jag hade duschat så ringer J och säger att han inte orkar gå på Valhall, för han hade feber och mådde inge bra. Men det gjorde då inte mig nått. Vi hyrde 3 filmer och låg i soffan hela kvällen istället. Riktigt skönt faktiskt.

Vaknade 9.20 imorse av att pappa ringde. Han bad mig komma till farmor för hon hade blivit sämre.

Stackarn hade inte alls tagit sig upp ur sängen, hon hade så ont. Och hon är ju verkligen inte en sån som ber om hjälp. Hon hade tillslut gjort alla sina behov i sängen ;S Man kunde ju inte röra henne, så pappa fick ringa efter ambulanstransport. Och det tog en evighet innan dom kom.

Dom tog henne iaf till akuten där dom tvättade henne och tog massa prover. Där visade det sig att hon hade en infektion. Hon blev inlagd på samma avdelning som farfar. Men han bör inte få veta att hon är där, för då kommer han bara gå upp och leta efter henne hela tiden.

Tror inte ens han minns henne riktigt, iaf inte hur hon ser ut. För när jag var där och hälsa på idag så sa han "Hej Elly, du är så snäll". Och Elly heter ju farmor.

Stackars farmor hade ju inte ätit något sen igår. Så när jag kom till sjukhuset och skulle hälsa på vid 15-tiden så frågade jag om hon inte kunde få lite fil eller nått, för hon var ju utsvulten. Men hon vågar ju inte be om något. Så hon fick det iaf, och sen var det ju middag efter kl 16.

På akuten var det en kvinna som sa "men var inte du här för nån dag sen också, jag tycker jag känner igen dig". Inte så konstigt. 3:e gången jag var där nu inom en veckas tid..

Nååja..Jag och J skulle ju till Luleå och kolla lite på mellandagsrean idag. Men han sov så länge, så vi skippade det. Istället gick vi i Kalix och kollade. Han köpte en jacka, skor och en ny mobiltelefon. Jag var inte på shoppinghumör. Tror vi skulle åka till Luleå på tisdag och kolla i lite affärer där.

Gick in på Rina och skulle kolla efter en kajal. Har använt samma märke på kajal i flera år. Vägrar ha nått annat. Så jag frågade kvinnan i kassan om dom hade den. Och hon var svin otrevlig. Hade väl räckt med att säga "nej" bara?! Ska då aldrig handla något där!

Har legat och vilat några timmar här ikväll. Var riktigt skönt. Var så trött då jag vart väckt imorse.

Nu ska jag gå och duscha. Sen ska jag städa lite, för Linus kommer hit imorgon eller på söndag. Han ska och hälsa på sin mormor i Risön, så då skulle han komma hit efteråt :)




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2008-12-26 @ 22:23:33 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0