Luleå

Igår for jag och hälsade på hos farmor och farfar på sjukhuset..Och när jag kommer in till farfar får jag en chock.



Han haft nån människa där som skulle träna hans balans. Och så hade han fallit framlänges och slagit sig i sängkanten och fått sy 3 stygn ;S Huvva..

Sen for jag till Innanbäcken och spelade guitar hero, kul kul :) Men efter ett tag lessnade vi och for istället och hyrde 2 filmer som vi sen såg hos mig. Och när vi sett dom så fyllde vi badkaret och gick och badade :) Mamma hade gett mig en rosa "badbomb" med glitter i. Så vi satte den i vattnet, och huden vart jätte len och den luktade gott. Men när vi duschat och klivit upp så var vi fulla med glitter haha. Var jätte svårt att få bort ;P

När jag vaknade imorse gick jag och duschade igen för jag tvättade inte håret igår. Lät J sova vidare. Sen gick jag och fixade frukost med stekta ägg och massa gott, och tände ljus. Mys :)

När vi var klara åkte vi till Luleå och shoppade. Jag köpte en kajal, ett par leggings, sockar, några julklappar, massa "bra att ha"-grejer till lägenheten och en jätte fin kuvertväska som passar jätte bra till min nyårs-outfit..Tvekade först om jag skulle köpa den, för den var lite dyr. J erbjöd sig att betala, men jag ville helst betala själv. När jag står i kassan så säger hon "ja den är ju fin den här, och halva priset och allt". Så jag blev himla glad :) Såg inte att det var 50 %.

J köpte 2 spel och en ny stav till sin piercing. Sen blev jag bjuden på mumsig mat :)

När vi kom hem for jag till M. Syster med familj hade kommit dit, så det var julklapps utdelning. Fick en jätte snygg tavla av L som jag önskat mig. Sen skulle vi hjälpa F att göra gipsfigurer, och vilket jobb det var haha..Stelnade ju jätte fort. Sen stod hon och blåste såpbubblor på mig, så jag vart helt kladdig.

När dom for till L's pappa så for jag hem och la mig och vila i 2 timmar. Skönt var det!

Nyår imorrn då..Känns inte som det..Men kul ska det bli :) Dock en aning tråkigt väder?!

(Taget från Kuriren)


Fara - svår storm längs kusten

LULEÅ.
SMHI går nu ut och varnar befolkningen i Norrbottens kustland för en våldsam storm på nyårsaftonen. Det handlar om en klass 3-varning vilket betyder fara för allmänheten.

Det väntas stormbyar på 30 meter per sekund.


Det blir en våldsamt slut på 2008, SMHI varnar nu befolkningen längs norrbottenskusten för en våldsam storm och snöoväder.
Stormen med nordvästliga vindar väntas kulminera vid middagstid på nyårsaftonen för att avta snabbt under sen eftermiddag.
Längs kusten förväntas allmänt stormbyar på 25 sekundmeter men sträckan mellan Luleå och Haparanda befaras drabbas än hårdare - där varnar SMHI för vindar på 30 sekundmeter.
Vädret förväntas skapa stor oreda och fara för både liv och samhällsfunktioner. Det kan innebära att det el- och telenät slås ut och att det är förenat med stora risker att färdas med bil på vägarna, till och med att vistas utomhus.

Redan nu blåser det ju jätte mycket! Och jag som kommer måsta åka först till Uggle, och sen till M innan middagstid ;S

Nåja, nu ska jag ta nått litet att äta, är vrålhungrig..

Nog är det ju illa att man ljuger för att vinna bloggtävlingar..Att du inte skäms?




Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2008-12-30 @ 23:02:26 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0