Akuten igen

Igårkväll satt jag på Uggle vid symaskinen i flera timmar, kul :)

Kl 2 for jag hem eftersom gubben var på väg till mig..Han åt, sen jyra vi till typ kl 4..

Ställde klockan på 10, eftersom vi skulle åka till Haparanda. Vaknade sen vid halv 10 av att farmor ringer. Min första tanke var att nu är farfar död. Men så var inte fallet. Hon sa att värken i hennes höft hade blivit värre, och hon behövde få åka till sjukhuset. Så jag ringde dit, och dom slussa mig vidare till akuten. Och dom sa att vi skulle komma in.

Så jag slet på mig nå kläder och åkte iväg. När vi stod och vänta på akuten så kom polisen dit med en tjej för att göra drogtest. Jag vet vem hon är, och hon vet vem jag är. Vi är lika gamla. Hon såg ut att skämmas när hon såg mig. Sliten var hon, hade nog varit en hård natt. Mötte Alexi där också, han hade brutit ena lillfingret och fått gipsa..

Vi fick sitta och vänta ett tag på läkaren..Sen fick vi åka upp på röntgen. Och när hon var färdig där säger dom "Läkaren har just gått på lunch och kommer tillbaka om en timme, så ni får sitta och vänta". Suck. Men jag sa till farmor att jag åker iväg en sväng, och kommer tillbaka. Så jag for hem och väckte fyllskallen. Sen for vi och åt lite snabbt, och sen tillbaka till akuten. Då hade läkaren just varit där och sagt att hon fick åka hem, för det var ingen fraktur. Men han hade skrivit ut värktabletter, så vi åkte på apoteket först. Sen skjutsade vi hem henne, och hon la sig och sova.

Jag och gubben åkte sen på ICA för att hämta ut 3 paket. Det ena var med 3 par skor..Men jag gillade inte riktigt några av dom, så jag ska skicka tillbaka dom. Och så var det trosorna från Sexy by Sweden. Och tröjan från Sid And Sally. Tröjan var jätte fin, och det tyckte gubben också ;P

Sen åkte vi mot Happis. Först for vi på köpcentret i Torneå. Var himla stort. Gick först på Gina och köpte ett linne, och gubben köpte ett presentkort som julklapp åt sin syster. Sen gick jag och köpte ett par baggy jeans. Sen köpte jag nå smycken. Och sen var vi på Dressman och köpte jätte fina kläder åt gubben :) Och när vi står i kassan där så ringer hans mamma och säger att deras hund blivit påkörd och dött. Så då ville han hem..Men vi for först en sväng på Rusta och kolla lite. Och sen hem.

Var kul att åka iväg en sväng, även om jag var ruskigt sliten. Hann ju inte duscha eller byta kläder eller nått, såg ut som "sju svåra år".

När vi kom hem for jag iaf till sjukhuset och skulle hälsa på farfar, men han sov som vanligt. Men pratade lite med sköterskorna iaf.

Nu sitter jag i soffan och är helt slut. Vill bara sova! Men måste vänta en stund till, annars kommer jag vakna mitt i natten och vara pigg.

Igårkväll när jag satt hos pappa så läste jag Josse.W's blogg. Och hon hade där lagt in en bild på dessa skor



Och jag tyckte dom var grymt snygga, så jag var bara tvungen att beställa dom :) Hehe..449 kr, som hittat!

Julafton imorrn..Känns inte så speciellt..Tråkigt när inte Linnea och co. kommer..

Nej nu ska jag gå och tvätta ansiktet och borsta tänderna, sen blir det sängen!



Ciao Bella!
 PUBLICERAT »  2008-12-23 @ 20:09:04 | KATEGORI » Allmänt | kommentera(2)

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag önskar Dig en UNDERBAR Julafton!!



God Jul!!



Massor av kramar

2008-12-24 @ 02:32:38
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Annika

Hej Gumman!!

Hur hadr fet gått med Farfar?? Har Ni haft en mysig Julafton??



Massor av Julkramar!

2008-12-25 @ 00:30:25
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0